nieuw-zeeland - Reisverslag uit Kaitaia, Nieuw Zeeland van Yvette - WaarBenJij.nu nieuw-zeeland - Reisverslag uit Kaitaia, Nieuw Zeeland van Yvette - WaarBenJij.nu

nieuw-zeeland

Blijf op de hoogte en volg Yvette

11 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Kaitaia

Hallo!!!

Zo daar zijn we dan, duurde even maar dan komt er nu wat! :-)
Om te beginnen Mam gefeliciteerd!

Heb al wat wijn achter de kiezen, dus kan zijn dat af en toe wat lodderig klinkt... Helaas, doen jullie ook in Zuid-Frankrijk op de camping in de zon...
Vandaag de eerste dag dat t wat bewolkt was, maar trok goed open dus nu weer een lekker avondzonnetje.. Gemiddelde temperatuur die we hebben gehad 23 graden boven nul met zon! Veel zon en beetje regen. ;-)

Ik zal maar beginnen waar ik gestopt ben. We zijn veilig aangekomen in Auckland! Anders hadden jullie het ondertussen ook wel geweten, maar toch...
De vlucht naar Auckland was ook nog een goede 10 uur, maar wel in de nacht, dus geslapen, beetje tv gekeken, op tijd eten gekregen. Blijft midden in de nacht, maar gevoel voor tijd is dan wel weg.
Vooraf nog bewijs moeten laten zien dat we het land ook echt wel weer uitgaan... Goed dat Bart al alles uitgebreid had uitgeprint, maar ja wie gaat er dan met d ene maatschappij heen en een andere weer weg?, Wij dus, lang leve internet!

We zijn om 11.00u geland in Auckland, toen dor de douane, keurig tent en schoenen angegeven, maar alles kwam door de keuring! Duurde gelukkig niet zo lang deze keer.
Met een taxi naar t hotel, inchecken, douchen en de stad in!
Wat door de stad gesjouwd, herkende weinig meer, de skytower en de clocktower bij de universiteit en een hele grote kerstman op de straathoek en de rest, allemaal opgeknapt en nieuw! De haven was een mooie jachthaven geworden, Antibes wint nog met de grootte van de boten, maar was leuk.
We hebben die middag wat rondgekeken, middagdutje, gegeten in hotel en slapen!

Volgende dag waren we vroeg wakker, dus weer op pad, omhoog met de skytower, blijft mooi en daarna rondje stad, winkelen, weer, hadden nog wat nodig. Een strandhanddoek en nu had ik het geweldige idee om een handdoek te halen bij een outdoorwinkel die snel droogt en klein inpakt. Idee was leuk, ellendige dingen zijn het! Alles waar t kreng op ligt blijft erin hangen. Gegarandeerd een uurtje plukplezier achteraf. Gaat nog veranderen.

Bart heeft op t terras onder t genot van een pilsje, met behulp van een rietje wetenschappelijk aangetoond dat de zon hier anders draait als op de noordelijke helft vd wereld.
Ondertussen zijn we druk factor 30 aan t smeren, want de zon is hier wel erg sterk!
Uiteindelijk factor 50 voor mijn neus gezocht, komt anders niet meer goed!
's Avonds nog een keer de skytower opgegaan, gewacht tot de regen weg was, jawel wat regen gehad. Overdag zon en korte broek en 1x 's avonds wat regen.

Woensdag zijn we naar Waiheke Island geweest, 40 minuten met de boot vanuit Auckland, dachten aan een soort van Rottnest Island, maar denken dat een meer een Canarisch weilandje is. Was wel aardig, even op strand gezeten, met onze nieuwe handdoeken en pootje baden in de zee. Vond nog best koud water, maar bleek warmer te zijn dan normaal...

Donderdagmorgen hebben we de auto opgehaald, met de shuttlebus naar t vliegveld en op naar Hertz. We hebben een mooie grote Ford Mondeo! Gloednieuw en zonder duct tape. Zijn nog in dubio of we preventief moeten plakken, maar zijn bang dat we t ding dan uit elkaar trekken als we eraf halen... Maar rijdt lekker, dat is wel prettig. Is een automaat, dus ga niet in de verkeerde versnelling met alles aan de hoeken om.. Knipperlicht lukt best als ik verder nergend over nadenk. Alleen bij snelle stoppen, voor een vogel, dan ging ik koppelen... Met als gevolg dat we wel heel stil stonden. Maar nog geen schade gereden, hopen we zo te houden tot eind vd maand en dan krijgen we op t zuider eiland een nieuwe.

Auckland door aan de verkeerde kant vd weg was een uitdaging, maar is gelukt, een noodstop..
Eerste avond 50 km boven Auckland gekampeerd, was een aardige camping. Buren hebben tot 4.00u 's nachts zich vermaakt en wij af en toe met hun, tussen slapen door.

De scenic route gereden en wennen aan t links rijden. Lekker cruisen.
Volgende morgen weer op pad, zijn via westkust met de scenic route naar een Kauri bos gereden. Daar zijn grote bomen en kiwi vogels te vinden. Die bomen geloof ik wel, wil een kiwi zien! Ik heb het hele bos gehad, alle slaapplekjes bekeken, tot ellende van Bart, maar geen kiwi gezien :-((
Verder kwamen er als t donker werd grote vliegende torren tevoorschijn, een kiwi zoeken was tot daaraan toe , maar die vliegende kevers werd Bart teveel!
Wel glowwurms op de camping, naast onze tent!
Wordt de dierentuin ben ik bang..
We hebben de gestaan op een top 10 holiday park!
Moet de nieuw-zeelandgangers onder jullie bekend voorkomen.

Oh en Leonie ken je de reclame van The Warehouse nog?

En vanmorgen zijn we voor het eerst opgestaan onder een grijze hemel en op pad gegaan. Onderweg nog wat grote bomen bekeken en wat korte wandelingetjes gemaakt, stukje off-road gereden, auto is nu ook vies.
En aanbeland op een camping ten noorden van Kaitaia, op de noordelijkste uitloper richting Cape Reinga. Gaan we morgen bekijken.
Beloven 29 graden morgen en zon natuurlijk.
Hopelijk blijft t mooi weer, zuider eiland moet tot februari wachten op rustig zomerweer...

Over kerst gesproken, blijft raar in je korte broek kerstliedjes horen en t hotel en alle winkels waren nog in kerststemming en versierd! Voelt als een ver van onze bed show!

Nu een kopje koffie en een tim tam voor me staan!
Die blijven lekker...

Dat was t voor nu.
De profielfoto blijft nog even een beer, is wel schattig zo.

Veel liefs van ons!

Bart & Yvette

• 11 Januari 2014 - 09:29

Catrie:

Bedankt voor de felicitaties .
    Mooi dat jullie zon hebben overdag en s' nachts regen. Vogel niet gezien, komt nog wel,
    Liefs pap en mam, Pauline met de kids.

• 11 Januari 2014 - 09:43

Emile:

Nou Samen,

Dat klinkt als Super!
    Hopen dat jullie buren vannacht wat rustiger zijn en zo niet dan alvast veel plezier!
    Jammer dat je de kiwi vogel nog niet heb kunnen spotten. Als jullie terug zijn gooi ik hier wel en kiwi ine lucht, misschien dat het erop lijkt...

Geniet ervan!

• 11 Januari 2014 - 10:20

Cos:

Leuk verhaal Yvette. Gaat Bart nog een keer ietsschrijven, iets wetenschappelijks ofzo?
    Die regen die jullie 's nachts hebben, valt hier overdag, wel gezellig want dan regent het tegelijk!

• 11 Januari 2014 - 10:34

Leonie:

Oh lekker een tim tam bij een bakkie thee!! Die reclame van het warehous ken ik inderdaad nog. En lees ook dat je geen file hebt hoeven rijden door auckland. Is toch een stuk prettiger. Veel succes met smeren! groetjes Leonie en de rest

• 11 Januari 2014 - 16:13

Guus:

Dat klinkt allemaal al goed.
    Ik ben er ook wel voor dat Bart een proefje beschrijft en uitvoert. Iets dat als je op het zuidelijk halfrond een pilsje je slokdarm ingiet, het met de wijzers van de klok mee draaiend naar beneden kolkt. En dat de oorzaak de optredende corioliskrachten zijn.
    En dan ook nog kijken of lichter bier daar gevoeliger voor is als wat zwaardere bieren.
    Veel plezier, Guus

• 11 Januari 2014 - 19:06

Raquel:

Super leuk Yvette!! Geniet ervan samen! xx Raquel

• 13 Januari 2014 - 07:58

Afke:

Klinkt weer geweldig allemaal! Heel veel plezier en geniet er van!
    En we hebben inmiddels verwarming in ons appartement, dus dat is ook nog goed gekomen :)

X Afke

• 13 Januari 2014 - 15:05

• 13 Januari 2014 - 17:11

Emile:

Ik zeg dan ook maar een keer:
    Veel plezier met jullie komende belevenissen!

Zo dan horen jullie het ook eens van een ander.... ;)

• 15 Januari 2014 - 18:21

Esther V :

Oh jaa tim tams... Vooral die met een extra dikke laag chocola!
    Grappig verhaal, ga jullie volgen!
    Veel plezier

• 17 Januari 2014 - 19:52

Cindy:

Ohhh.......Zoals ik al schreef ben ik jaloers op jullie! Maar nu helemaal...me ook nog lekker maken met Tim tams! Jammie!
    Geniet maar lekker samen en ik blijf jullie volgen!
    Liefs cindy