Strand & vulkanen - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Yvette - WaarBenJij.nu Strand & vulkanen - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Yvette - WaarBenJij.nu

Strand & vulkanen

Door: Yvette & Bart

Blijf op de hoogte en volg Yvette

19 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Napier

Hallo!

Deze keer vanuit Rotorua. En nog steeds in de zomer, twee weken zon, af en toe een wolkje en warm,l factor 30-50 gesmeerd, de schade is vooralsnog beperkt gebleven.

Eerst nog een felicitatie tegoed aan Jan, geef jij t aan m door Marjoleine? Fijne dag gehad?

Waar was ik gebleven? Bij Cape Reinga en 90 Mile beach. We zijn ' s morgens eerst naar de Cape gereden, voor de meute uit, waren maar een paar bussen, met Japanners en Nederlanders, komt ze overal tegen!
Naar de vuurtoren gelopen, rondje over de berg. Hier komen de tasman sea en de pacific ocean bij elkaar, golven gaan ook echt over elkaar heen. Verschillende kleuren water, blijft mooi. Ook Spirit Bay, waar volgens de Maori's de geesten van overleden personen opstijgen was mooi. Hing ook een sluier over t water, je moet t willen zien en in geloven, maar heeft iets die plek!

Daarna naar een mooi strandje gegaan, lunch en zwempak aan om te gaan zwemmen! Zijn niet verder gekomen dan onze benen, koud! Volgende keer weer.
En Bart heeft eindelijk een Jan van Gent gezien!

Door naar de grote zandduinen, de Sahara in t klein, even rondgewandeld en op naar t strand!
Auto is onderworpen aan wetenschappelijk onderzoek op 90 Mile beach, er blijft meer zand aan plastic hangen dan aan metaal!
Gespeeld in t zand met de auto en onze dag zat erop.

De camping waar we waren was goed te vergelijken met een
zuid Franse tienercamping, zocht elkaar allemaal op en er was zowaar een klef verliefd stel! En wij werden ermee vergeleken toen we ook eens hand in hand rondliepen...

Volgende dag via scenic route weer wat zuidelijker gegaan, gestopt op de camping bij Hurara Falls vlakbij Paiha. Met een oud pontje overgestoken naar Russel, leuk stadje op ander eiland, rondgestruind en weer terug!
Op de camping hadden we mooi uitzicht op de water al, plekje aan t water, niks mis mee!

Volgende dag doorgereden naar Miranda, voorbij Auckland, richting Coromandel Peninsula. Heerlijk gewinkeld in The Warehouse voor campingstoelen en een "echte" strandhanddoek! Wij weer blij.
Camping was mooi, met een ruime hotpool, mooie campkitchen.
' 's avonds lekker uurtje in hotpool gehangen.
Nederlandse Nieuw-zeelanders ontmoet, waren met hun dochter daar op vakantie. Dochter woont op Tasmanië, weer een aanleglocatie erbij!
Volgende dag een relaxdag gehad, wassen, beetje rondrommelen, beetje lezen. Vakantie! En natuurlijk 's avonds weer in de hotpool!

Volgende dag hebben we een rondje Coromandel gedaan, was een mooie route langs de kust, weg volgde keurig de kustlijn, veeeel bochten, gestopt in Tairua, nachtje in Backpackers. Was fijn!

En van daaruit door naar Rotorua. Rotorua is sulfor city! Stinkt bijna overal naar rotte eieren en er komen heel wat rookpluimpjes links en rechts uit de grond!
Onderweg wat stops gehad, eerst in Waihi, grootste nog werkende goudmijn bekeken. Ligt aan de rand vh dorp en is groot!
Rondje Tauranga gehad, was een berg, maar waaide erg hard en was file rijden...stadje uit komen was ook nog een klus, hebben de wegbewijzering nog niet altijd goed door.
En een stop bij de gigant kiwi, hij staat er nog!Lachebekje (zwart-wit)️ Weer naar boven geklommen voor de foto, Bart kan nu ook bij de kiwiclub!

Gisteren een dagje Maori geschiedenis gehad in een dorp op een geo thermal gebied. Dorp is nog bewoond en ondertussen betalen hordes toeristen om met een rondleiding rond te kijken. Soort Volendam maar dan anders.
Nog door park naast de camping gelopen, ook overal rookpluimpjes en bubbelende modder/water.

Overal heet water en bubbelend modder! Niet echt om daar in te liggen, maar de moddermaskers zijn te koop.
Pohutu geiser gezien, kan deze dichterbij bekijken in het aangrenzende dorp, maar dan weer betalen. Vorige keer niet gedaan, dus nu ook niet!
Nog een optreden bekeken, was aardig. We hebben de foto van een Maori krijger met grote ogen en zijn tong uit zijn mond!

• 19 Januari 2014 - 07:43

Emile:

Nou, Een mooi verhaal weer!
    Lijkt me ook erg bijzonder vulkanen en strand. Geniet er nog van daar!
    Groetjes, Emile

• 19 Januari 2014 - 09:06

Catrie:

Fijn dat jullie ook eens langer mooi weer hebben! Jammer dat je verslag is blijven hangen daar ver weg.groetjes!

• 26 Januari 2014 - 03:41

Pauline:

Klinkt goed, neem aan dat je de maskers daar zelf maakt? :-) Hier in sommige stukjes nl eindelijk sneeuw..
    XXX Pauline

• 27 Januari 2014 - 18:37

Cindy Lepelaars:

Wat klinkt dat lekker zeg.... mooi weer, mooie omgeving, leuk gezelschap En dan een heerlijke reuk om je heen.

• 27 Januari 2014 - 21:41

Merel:

Wat een leuke ervaringen weer! Geniet ervan!
    Groetjes, Gijs, Merel, Sepp en Job