waar zijn we? - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Yvette - WaarBenJij.nu waar zijn we? - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Yvette - WaarBenJij.nu

waar zijn we?

Door: yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

09 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Zoooo, daar zijn we weer eens.
Ik zag dat mijn laatste aangepaste verslag toch niet zo compleet is aangekomen als ik dacht... Tja vakantie he?

We zijn nu inmiddels op t zuider eiland. Bij de alpen, hebben de gletsjers deze dagen in de zon gezien en erop geweest, morgen gaan we weer verder van hier dan naar Queenstown.

Nu eerst het verhaal maar eens compleet gaan maken voor jullie. Nu snap ik ook bepaalde reacties... Mag best duidelijker volgende keer. Is wel erg leuk om alle reacties te lezen! Blijf dit vooral doen :-)

We hebben ondertussen een zandvliegjes-afkeer ontwikkelt.
Ik heb 28 actief jeukende beten gehad van deze krengen en Bart 17-18.
En ze jeuken vooral 's nachts, helptvrij weinig tegen en we hebben aan t einde van deze reis deet voor de komende 10 jaar denk ik. Hebben een alternatief overwogen, maar nee.

Maar goed dat Bart zo goed alles heeft bijgehouden, kan ik de high-lights van twee weken geleden nog even oprakelen.

Begin maar weer in Rotorua...
Na dagje Maori's hebben we de dag erna een dagje cultuur gedaan. Zijn naar het oude badhuis geweest, is nu een museum. Geschiedenis vh badhuis en van Maori's, was leerzaam en leuk. Daarna door Rotorua heen gestruind, langs t meer gelopen. Mooi weer, was fijn.

Darna via de oostkust naar Gisborne gereden, lange rit, maar slechter weer, bewolkt en regen, dus was prima dag om wat te cruisen! Route was mooi en afwisselend. Paar dorpjes gestopt voor koffie en ons verbaasd over de hoeveelheden eten die er naar binnen worden gewerkt, mn door kinderen. Al als ontbijt een dikke wordt, bonen en meer! En dat wordt dan door kindertjes die even groot als breed zijn naar binnen gewerkt of toegestopt door ouders waarvan hun gewicht waarschijnlijk het dubbele is van hun IQ. En ze kunnen allemaal naar buiten gerold worden.
Verbaasde ons niet dat er in dit land een groot probleem is met diabetes en obesitas, volgens een onderzoek van Oxfam is Nederland nummer 1 vd wereld in gezond eten en NZ nummer 23. Groente en fruit is hier ook duur! Veel BTW op, tja. Dan maar een wordt als tussendoortje ipv een appel.

Wij eten nog wel gezond hoor, pas anders niet in de kleren die ik heb meegenomen.;-)
Maar goed Gisborne dus, eerste keer wat langer regen gehad! Tent droog onder de boom gezet, heel slim, maar onder een vogelnestje... Veel vogelschijt eraf te halen de volgende dag.
Hebben Gisborne bekeken, aardig stadje en door naar Napier. Werd gedreigd met veel regen in het hele land, dus we hadden in Napier een motel geregeld. Was erg fijn en gratis wifi, dus kon lekker appen en mailen!
Hoorden dat er een aardbeving was geweest, relatief dichtbij, maar we hebben er niks van gemerkt.

In Napier hebben we ook een tijdje rondgelopen, leuk stadje en daarna door naar Taupo/Tongariro National Park.
Uiteindelijk op een camping vlakbij Tongariro NP gestaan omdat we de Tongariro Alpine Crossing wilden lopen.
Donderdags kon niet ivm slecht weer, rondje door t park gereden, de vulkanen bekeken waar we langs gaan lopen vrijdags..
Klimmen en dalen wordt t!

Vrijdag vroeg op, om 6.40 klaarstaan voor de bus die ons naar het startpunt zou brengen.
Veel jongeren in de bus, haalden zowaar de gemiddelde leeftijd eens omhoog! Voor we de bus uit mochten kregen we eerst een uitleg wat te doen bij een vulkaanuitbarsting, altijd handig om te weten. Laatste uitbarsting was van nov 2012, dus t kon weer gebeuren.

In file begonnen aan de tocht, maar gelukkig valt t vrij snel uit elkaar. Eerst door mist gelopen en koud! Muts op en handschoenen aan. Blij met mijn long john!
Maar gelukkig werd t helder en zonnig, wel harde wind boven op de berg, bij rode krater! 65 km per uur hoorden we achteraf.
T was bij tijden een pittig stukje klimmen maar zeker de moeite waard en erg mooi! Kan t iedereen aanbevelen, wel wat fitnissen van te voren...
Maar we hebben daar veel gezonde berglucht binnen gehaald!

Volgende twee dagen last van heupen, boven benen en kuien gehad, maar dat kan de pret niet drukken. Jullie hebben al wat foto's gezien op flickr!

De rest volgt weer, nu is mijn internet weer op!

Veel liefs van ons!
XX

• 09 Februari 2014 - 08:51

Emile:

Hela!

Leuk verslag weer van jullie mooie reis! Zo komt het in ieder geval over... ;)
    Op wat jeukende zandvliegbultjes na dan natuurlijk. Wel weer mooi hoe je toch altijd weer in staat bent om Bart te verslaan al zal ie er deze keer niet zo mee zitten.

Geniet ervan daar! xXx

• 09 Februari 2014 - 11:50

Catrie En Rijk:

Wat een boel mooie indrukken van dit prachtige land.

• 09 Februari 2014 - 13:37

Pauline:

Klinkt goed, al lijkt me onder een boom kamperen best link? In ieder geval uitdagend voor die vogels! Jeuk is vreselijk, helpt deet wel? Geniet er maar weer van!
    X Pauline

• 11 Februari 2014 - 10:39

Margo:

Hoi Yvette en Bart,
    jullie vermaken je wel zo te lezen! Heerlijk he die sandflies. Er is maar een goede soort sandflies, the dead ones.
    groetjes,
    Margo xxx

• 11 Februari 2014 - 22:24

Gijs & Merel:

Wederom een leuk verhaal om te lezen wat jullie beleven. Geniet ervan!
    Groetjes van ons

• 18 Februari 2014 - 09:46

Afke:

Wauw. Wat een verhalen en foto's. Heerlijk hoor! Ben wel een beetje jaloers, hier hard werkend...
    Geniet er van!

Groetjes Afke