vervolg 3, veel succes met lezen - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Yvette - WaarBenJij.nu vervolg 3, veel succes met lezen - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Yvette - WaarBenJij.nu

vervolg 3, veel succes met lezen

Door: Yvette & Bart

Blijf op de hoogte en volg Yvette

24 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Hanmer Springs

Dat is snel een vervolg he? Zo gaat het als we drie dagen wifi hebben en op dezelfde locatie zijn! Gezellig toch?

Nog even ingaan op een paar reacties:
Op welke dag van de week komt het beter uit Arnoud om foto's te plaatsen? Dan houden we daar rekening mee ;-)
Mam het zijn zandvliegjes, geen vlooien... En Emile Bart is ondertussen ook echt heel zwaat geraakt door de zandvliegjes, dus ook hij lijdt nu net zo hard ;-)
En Pauline, er zijn wel tenten te koop, maar ja die bekeuring he :-)
Nee, we willen een goeie hebben en dat vergt enig onderzoek.

(Van Yvette mag hij niet te klein zijn. Minimale binnenmaten 2.25 bij 2 meter. En van mij mag hij niet al teveel wegen. Ongeveer 3 kg. Yvette zit namelijk al bijna over de 23 kg toegestane gewicht voor de bagage. Dus al het extra gewicht komt op mijn brede schouders terecht)

We waren gebleven bij de Milford Sound en veel regen. De regen was er af en toe, t was wat frisser 11-15 graden onderweg, 15 bij Knob's Flat...Onderweg naar Milford Sound ook de eer gehad op debon geslingerd te worden. Konden betalen via credit card of bij elke Westpac bank in t land... aar gelijk betaald bij de bank in t eerste dorp dat we tegenkwamen, kon dit toch niet van Barts credit card doen...
Boodschappen gedaan in hetzelfde dorp voor paar dagen, gingen een minder bevolkt gebied in, auto volgegooid met benzine en op pad!
Onderweg verschillende stopplekken gehad om iets te bekijken en om 14.00u op tijd voor de lunch op onze slaapplaats. Mooi huisje met het eerste goede matras! Uitzicht op de vlakte, nog een wandeling door het regenwoud in de regen gemaakt naar een waterval, was een mooie waterval, goede voorbereiding op Milford Sound.
Missen wel de wilde dieren die 's avonds te voorschijn kunnen komen. een eland door t water en een beer die door t gras scharrelt of een groepje kangoeroe's, verzin t maar.
Meeste wildlife wat we in NZ tegenkomen zijn schapen op de weg of koeien, veel koeien hebben ze hier en kalfjes. Vogels, ook veel dezelfde.
Kiwi zou bestaan, maar nog niemand gesproken die t beest heeft gezien.

En de possums! New Zealands favorite little speedpumbs. Vooral in die vorm gezien ook.
Dat missen we hier wel, de roofvogels die boven de bergen cirkelen, ze zijn er wel, maar niet daar waar ik ze verwacht.

Maar goed, de milford sound. We hebben de vroege boottour genomen, was droog, gratis koffie, dus dat was prima. Aantal watervallen gezien, zeehondjes onderweg, was leuk. Toen weer verder, terug naar de bewoonde wereld!
Foto's volgen nog.
Weer was redelijk in Te Anau, maar was nog vroeg, dus besloten we door te rijden naar Invercargill. Daar was t pisweer! Koud en nat dus we gingen voor een cabin op de camping, bleek er iets te doen te zijn en dat de hele stad volgeboekt was. Dan maar naar de MacDonalds eten en internetten en iets anders zoeken. Dat bleek 78 km verderop te zijn,
2 uur met de auto, midden in de Catlins. Ook een cabin op een camping, bleek een 5 persoonskamer te zijn geworden die we voor onszelf hadden.
Tja bedden waren allemaal slecht en was ondanks dat we binnen waren koud en klam, regende daar al een paar dagen. We hebben er overnacht, volgende dag om negen uur naar t strand, was laag water, konden grotten aan t strand bekijken.Waren mooi.
Daarna naar Nugget Point gereden, de toeristische route langs de Catlins afgemaakt, was mooi, maar met de zon waarschijnlijk mooier!
We zijn maar doorgereden tot de zon ging schijnen, we hadden gezien dat t in Oamaru mooi weer zou blijven een paar dagen en verder overal waar we langs kwamen was regen, dus Dunedin vanuit de auto gezien en door naar de zon. Nog wat bolders bekeken aan t strand.
Foto's volgen nog.

En naar de camping en korte broek aan, was weer zon en warm! Hoera!!

's nachts kwam de regen weer, volgende dag bewolkt met een buitje in de ochtend, beetje zon in de middag. Oamaru bekeken, historisch, victoriaans centrum. Veel mooie grote gebouwen, ooit was t plan dat dit stadje de hoofdstad zou worden. Heeft een natuurlijke haven, dus Rotterdam in t klein!?
Steampunk HQ bekeken, een organisatie die bestaat uit technische kunstenaars die oude machine onderdelen kunst maken, met af en toe wat stoom erbij. Verrassend en apart.
Foto's komen nog.
's Avonds hebben we een tour gedaan om alle pinguins te zien die er aan land komen en kregen ook nog een rondleiding door de stad.
Afgehaald door een busje op de camping, kregen wewat uitleg over t dorp door de chauffeur. Eerst werden we er een uurtje uitgelaten om de
yellow - eyed pinguins te bekijken. We hebben er drie gezien! Vanaf een boardwalk boen t strand waar ze aan alnd komen sta je te wachten en te turen met zijn allen tot er een aan land komt. En dan moet je snel zijn want ondanks dat ze hun veren in de plooi doen zijn ze zo in hun nest verdwenen.
Toen via een uitkijkpunt door naar het pinguincentrum om keurig op een tribune te wachten tot de kleine blauwe pinguins aan land kwamen. Net zoals Philip Island bij Melbourne, maar dit was in t klein. Zaten wel op de premium tribune dus hadden t beste zicht! Stuk of 50 hebben we voorbij zien komen en toen weer verder met t busje. Er waren wat historische gebouwen verlicht, denk glow maar dan heel klein. Kan goed omdat veel gebouwen zijn gemaakt in de witte steen die uit dat gebied komt.
Toen werd voor ons de steampunk stoomtrein nog even aangezet en klaar. Pinguins waren leuk, rest was aardig.
Volgende morgen weer door, hadden gehoopt op mooi weer en een wasdag, maar weer regen en grauw en bewolkt. Wegwezen weer.
Besloten naar Mt Cook te gaan, weer was daar redelijk en wilden we nog graag zien. En t was mooi! Weg erheen was prachtig, naast een mooi blauw meer uitzicht op de bergen...Jullie hebben een plaatje kunnen zien op FB. Was mooi, gegeten met uitzicht op de berg, naar t meer gelopen.
Koffie met Olympische Spelen, curling gekeken, was t eerste wat we meekregen. half uurtje wifi per apparaat... Was prima daar!

Toch weer verder de volgende dag, waaide hard, maar niet koud. Via toeristische routes naar Akaroa gereden. Dorpje op de Banks Peninsula achter Christchurch. Vroeger franse nederzetting geweest, maar behalve de straatnamen en de namen van hotels etc, niks meer van te merken.
Camping hadden we uitzicht op de haven van t stadjeals we naar de wc liepen en de campkitchen dus dat was een leuke wandeling! En weer warm, wolken maar 25 graden en de volende morgen werden we wakker onder een stralend blauwe hemel, goede droge lucht. Prima wasweer, dus dat hebben we gedaan. Bekeken wat we verder willen gaan doen de laatste week en 's middags aan t zwembad gelegen, was tenslotte 30 graden...
Nog naar de haven gelopen, geen dolfijn gezien, zouden er kunnen zijn.
Leuk dorpje.
En toen weer terug naar Sandfly country! Hebben nog wat tijd over dus belsoten om binnendoor een rondje te rijden via Arthurs Pass, daar twee nachten te logeren op de beste camping van NZ en dan naar Hanmer Springs.
De camping was mooi, weer was mooi, de vliegjes waren er, dus sprayen maar weer. En in de keuken/lounge was t vliegjesvrij.
Weka's op de camping, scharrelden rond als onze scharrelkippen. Alleen deze is een nep-kiwi, veel denken dat t een kiwi is, wij ook, eerste keer dat we er een zagen, maar t is een leuke kip.
Volgende dag naar waterval gewandeld, hadden we nog niet gezien ;-)
Was mooi, dorpje bekeken, was weinig aan. Bij de camping door een renbosje naar andere waterval gelopen en toen was t weer leuk geweest. Was warme dag geweest, 33 graden op de thermometer, maar lekker!
En toen ontdekten we dat we nog een dag hadden, hadden in Hanmer al een backpackers geboekt vanaf zaterdag en dan naar Christchurch vanaf dinsdag, maar de vrijdag was over. Uiteindelijk besloten om dan een nacht op een camping in Hanmer te gaan, genoeg te doen en mooi weer. En zo is t ook gegaan, leuke rit naar Hanmer, camping was prima, was weer dertig graden, dus lekker in de schaduw op een ahnddoekje voor de tent gelegen. 's avonds in plaatselijke kroeg weer curling bekeken, snappen t nog niet, maar dat is ook alles wat we hebben gezien van t olympisch gebeuren. Wel de NL plakken geteld op nieuwssites.
Volgende ochtend hebben we eerst onze massage geboekt bij de plaatselijke spa voor vandaag, koffie gedronken, wandeling gemaakt door t bos. Was lekker af en toe een boompje, weer dertig graden, dus dan in schaduw best fijn.
Hanmer is een leuk dorpje. Backpackers waar we nu inzitten is ook prima, gerund door een NL, dus dat is handig praten.
Muziek uitgewisseld hebben we weer wat voor onderweg.
Gisteren was t opeens hard aan t waaien, wat regen en graad of 15! WAs andere koek. Reden een berg op om daar naar een andere top te gaan lopen, was t nog 10 graden. Wel droog, maar harde wind en wel buien in de omgeving, dus niet helemaal naar boven gegaan, waaide hard, was stijl. Door weersomstandigheden niet op de top van Mt Isobel geweest.
Vandaag om 10.00u naar de Spa, om 11.15 onze unwind your back-massage en daarna had ik nog een facial, was erg fijn! Thuis ook weer wat vaker gaan doen...
En ervoor en erna konden we onbeperkt gebruik maken van de hotpools, allemaal lekkere warme badjes. Zon scheen weer, lucht stralend blauw en weer plus 20 graden, dus daar hebben we ons prima vermaakt!
Nu heerlijk ontspannen een stukkie geschreven.

Morgenochtend gaan we naar Christchruch en dan donderdag naar Tasmanie. En dan zijn jullie opeens weer helemaal bij! ;-))
Foto's volgen nog, wachten even af welke dag voor Arnoud uitkomt en dan zien jullie die ook tegemoet!

Werk weer met plezier, doen wij hier ook en tot in Tassie!

Veel liefs van ons.

XXX

• 24 Februari 2014 - 09:58

Pauline:

Nog een bekeuring? Leuk voor in je plakboek dan? Maar Bart, jouw brede schouders kunnen wel wat hebben toch? Plus, het gewicht van de oude tent gaat er af, dus dat compenseert weer wat kilo. :-)
    Klinkt als veel regen, eigenlijk maar ook mooie dingen gezien! Vorige foto's waren weer genieten, zalig!

• 24 Februari 2014 - 13:42

Arnoud:

Hallo levensgenieters, Ik geniet het liefst van jullie foto's in het weekend. Plaatsing op vrijdagavond (in Europa) lijkt me wel geschikt. grt en blijf genieten!
    Arnoud

• 25 Februari 2014 - 10:26

Merel:

Wat veel verhalen en verschillende ervaringen zo weer in een keer!
    Zijn we weer helemaal op de hoogte.
    Wat gaaf een fly en hike uit jullie vorige bericht.
    En leuke foto's!
    Veel plezier in Tasmanie!
    Groetjes, Merel, Gijs, Sepp en Job

• 25 Februari 2014 - 21:33

Rijk:

Ik vind het geweldig wat jullie meemaken en allemaal zien! En nog mooie foto's als toelichting.
    Goede oversteek naar Tassie..