dag nieuw-zeeland - Reisverslag uit Hobart, Australië van Yvette - WaarBenJij.nu dag nieuw-zeeland - Reisverslag uit Hobart, Australië van Yvette - WaarBenJij.nu

dag nieuw-zeeland

Door: yvette & bart

Blijf op de hoogte en volg Yvette

19 Maart 2014 | Australië, Hobart

Om te beginnen nog even dag zeggen tegen nieuw-zeeland...

We zijn zoals gezegd geeindigd in Christchurch en dat was een schokkend bezoek. We hadden de verhalen gehoord van de restverschijnselen na de aardbeving 3 jaar geleden en erover gelezen in de krant. Het was net 3 jaar geleden toen wij er waren, maar om met eigen ogen de bouwvallen, ingestorte huizen en verlaten woonwijken/bedrijventereinen te zien, is toch anders. Het was verdrietig en onwerkelijk. De Kathedraal die een eye catcher van de stad is staat nog afgezet, niet ondersteund of beschermd voor weersinvloeden, te wachten hoe nu verder. Wordt hij afgebroken of gerestaureerd. Daar is men t nog niet over eens. Het is allemaal een verzekeringskwestie. De verzekeringen voor huizen/bedrijven zijn verdubbeld of meer na deze aardbeving. Uitbetalen is er niet meer bij. Lijkt een soort pat stelling. Lijkt me dat ze in Groningen hier nog wat kunnen opsteken of andersom...
De mensen die er wonen en leven willen vooruit en weer opbouwen. Dat merk je als je binnenkomt op plaatsen waar wel verbetering, vooruitgang is. Veel positiviteit is er in de stad. Dat maakt weer hoopvol. Over 20 jaar moet alles heropgebouwd zijn,dan gaan we wel weer eens kijken. Benieuwd hoe t er dan uit ziet.

Verder hoeven we niet perse terug naar NZ, misschien als we er dan toch zijn gaan we links of rechts even kijken. Maar eerder ergens op Tasmanie of t vaste land van Ausralie..

NZ is mooi en heeft wilde natuur, met name op zuider eiland. Maar we missen de beestjes. Als we uitkijken op een mooi wijds uitzicht met water en landerijen missen we elanden, beren en alles wat er kan zijn...
Missen de roofvogels, waren er wel een paar. Maar meeste van alles hebben we de zandvliegjes gezien.

Maar begrijp ons niet verkeerd, we hebben er een prima vakantie gehad!

Groetjes Yvette & Bart

• 19 Maart 2014 - 17:20

Catrie:

Weer een goede indruk gekregen van wat julie allemaal gezien hebben!
    Waren leuke foto's van veel beestjes. Dat bijzondere beest lijkt toch het meest op een volgevreten varken. Eten ze die ook op? Misschien gebeurd dat alleen in Frankrijk.groetjes.

• 20 Maart 2014 - 00:47

Pauline:

Lijkt me lastig om een gebouw wat je zo goed kent, ziet afbrokkelen. Hoort natuurlijk wel deels bij het leven, alles gaat voorbij. Maar toch, vrolijk wordt je er niet van.