Hallo Australie - Reisverslag uit Hobart, Australië van Yvette - WaarBenJij.nu Hallo Australie - Reisverslag uit Hobart, Australië van Yvette - WaarBenJij.nu

Hallo Australie

Door: Yvette & Bart

Blijf op de hoogte en volg Yvette

19 Maart 2014 | Australië, Hobart

We zijn weer thuis!!! Nu ja in Australie dan... ;-)

We hebben heerlijke weken gehad op dit eiland en we gaan nog een keer terug, moet wel, hebben nog niet alles gezien. De volgende keer hebben we een 4WD nodig om overal te komen. Nu hadden we een leuke hyundai I30 en die deed t goed, maar daar mag je niet mee op de onverharde wegen en daar zijn ze best strikt in... Een bekeuring is een ding, maar om nu veel geld kwijt te raken aan een verhuurbdrijf omdat je een auto uit elkaar laat vallen op een onverharde weg, dus weer braaf gedaan.

Dan wordt t nu tijd om jullie te vertellen wat we allemaal hebben gedaan:
We zijn laat aangekomen in Hobart dus nadat we om 22.00u onze auto hadden opgehaald naar hotel om de hoek gereden en gaan slapen. Ons eerste Cascade pilsje gedronken en slapen. Heerlijk hard bed waar je niet naar de vloer zakt. Fijn, waren we niet meer gewend.
Bij t ontbijt de eerste roze kakatoes gespot! Hoera, hier zijn beestjes :-)
We zijn de eerste dag op bekend terrein gebleven om huis te maken. Weer naar seven mile beach! Leuke camping, stukje over t strand gelopen, boodschappen gedaan bij de woolworths. Doet mijn kortingspas t niet... Wordt alleen op t vasteland gebruikt... Jammer.
Nadat we ons huishouden op orde hadden zijn we naar Bruny Island gegaan.
Niet voordat we de wereldberoemde Salamanca Market nog een keer bezocht hadden. De vorige keer vond ik er niks aan, druk, hoop oude troep en ellendig druk. Volens Bart moest ik toch nog een keer, want de vorige keer regende t en nu niet dus dan was t vast beter... Niet dus en nu hoef ik gelukkig echt niet meer:-)) Bart vond t in de zon ook niks, de poffertjes waren lekker!
Nog tenten bekeken, maar ons geplakte tentje doet t nog goed, geen goede vervanging gevonden.
Op Bruny op de camping gestaan, veel vogeltjes en een nieuw soort "kip" of "hoen" bestudeerd. Waren zelfs vogelaars op de camping op zoek naar de Swiss Parrot, die is niet gevonden...
We hebben een dag een klif beklommen, die was niet flauw, 272m hoog...Stevig stukje klimmen, maar mooi uitzicht. En een zee arend gezien. Daarna nog naar een uitkijkpunt geweest, ook mooi en daarna nog een dorpje bekeken, uiteindelijk de bottleshop van t dorp bezocht en de winkel voor de bijbehorende snacks.

Volgende morgen mee met een boot om 3 uur te gaan varen. De vooraf aangeboden anti-zeeziektepillen maar aangenomen en t heeft gewerkt. We zijn langs de klif die we hadden beklommen gevaren, was echt heel hoog, en verder langs de kust. Erg mooi, zee arend gezien, was een andere, albatros, reigers, ooievaars, zeehondjes. De australische zehonden lijken verdacht veel op de nieuw-zeelandse, maar ja ze wonen elders.
t was een mooi boottochtje.
Daarna met de ferry terug naar t vaste land van Tasmanie en naar Doer gereden. 's avonds waren daar dolfijnen in de haven, die ook nog gezien.
Volgende dag zou t 29 graden worden, dus vroeg op pad, met een treintje naar de oude limestone mijn en Ida Bay. Was wel leuk, oude dieseltrein.Grotendeels door een bos, waar nks te zien was, gestopt bij oude begraafplaats met uitleg hoe ze aan hun eind waren gekomen. Stukje verder gebracht, 20 minuten stop aan t water en weer terug.
Volgende dag was t 15 graden met wolken en regen, net NL. tent snel ingepakt, in Geeveston gestopt om een platypus te zoeken, niet gezien. Een vrouw had een half uur voor wij er waren er nog twee gezien. Bart denkt dat ze wordt betaald om dat tegen de onnozele toeristen te zeggen.;-)
a Hobart naar Swansea gereden, de vorige keer hebben wedaar geschuild voor de regen, nu ook minder weer, maar na een lunch door naar Coles Bay. Mooie camping, plekje in t bos. Naar de vuurtoren gereden en bijna weggeblazen bij een wandeling er omheen.
En onze eerste wallaby gezien! Hoera, we zijn nu echt los!
Volgende dag naar Wineglas Bay gelopen, weer wallaby gezien en op weg naar de Friendly beaches een echidna! Die zijn ook heel schattig. Nog de zonsondergang bekekene en de tent weer in!

En nu moet ik stoppen zodat Bart nog wat nieuwe foto's op Flickr kan zetten!
En blijft t lezen nog leuk voor jullie!

Dus veel lees- en kijkplezier en tot binnenkort!

XX Bart & Yvette

• 19 Maart 2014 - 12:55

Suzanne Den Haan:

He he!
    Wat klinkt het allemaal goed!!
    Geniet! Geniet! Geniet!!!
    Veel plezier nog!!
    Dikke x

• 20 Maart 2014 - 00:40

Pauline:

Klinkt weer als genieten!

• 20 Maart 2014 - 23:45

Wim:

Het lijkt nog steeds als werken ,geniet ervan