laatste weken - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yvette - WaarBenJij.nu laatste weken - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yvette - WaarBenJij.nu

laatste weken

Door: yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

19 April 2010 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

Dat is weer even geleden! Wij hebben vakantie gehouden :-)) En was leuk.
Misschien dat onze vakantie verlengd wordt, kunnen nog niet naar europa vliegen, maar er is nog een week om de lucht weer op te klaren. Maar we vinden het niet echt erg om paar dagen langer hier te blijven...

Moet even nadenken wat we allemaal hebben gedaan de laatste tijd.

In Kalbarri zijn we wezen kijken bij het pelikaan voeren in het dorp, stonden zeker 50 volwassenen en 30 kinders te kijken naar 1 pelikaan die rondzwom en dacht bekijk het maar. 1 dame probeerde ons wat te vertellen over pelikanen, maar had niet echt een aandachtig publiek en de vissen die werden gegooid om ht beest te lokken werden door meeuwen opgevroten. Was leuk om het allemaal te zien gebeuren.
Hebben een dag door het NP gecrossd, was weer onverhard, maar een goede weg. Banden waren wat zacht dus konden goed overheen hobbelen. Wederom een mooi stukje naruur waar we doorheen hebben gewandeld en gereden. Op verschillende plekken kon je eruit en wandelen. Mooi weer, dus we hebben ons goed vermaakt daar. Hebben nog een mountain devil gezien een hagedis-achtig beest met goede schutkleur en veel stekels op zijn lijf. Zat keurig te poseren op het pad voor 10 man.
's avonds uit eten met uitzicht op zee.

Hierna zijn we naar geraldton gegaan. Was niet zo'n lange route. Zijn 's middags naar een museum gegaan waar een heel stuk was over de Batavia. In deze regio zijn veel schepen van de VOC op rotsen vergaan. Maar ook veel nederlanders aan wal gekomen, begin 1600. Als die iets verder hadden gekeken was australie nu nl kolonie ipv engels. En ws waren aboriginals door nl uitgemoord ipv engelsen, maar dat terzijde. Het is leuk om hier steeds iets tegen te komen over nl. Verder is het wel apart dat dit land in 1600 nog niet was ontdekt, woonden wel aboriginals, maar was nog onbebouwd zeg maar en in europa al van alles gaande was.
Stadje was leuk.

Volgende dag door naar cervantes, ook klein stukje te rijden. 's Middags naar de pinnacles gegaan. Zijn kalkstenen pinnen die uit zandduinen zijn herrezen. Zand is over de jaren heen weggeblazen en kan goed zijn dat over een eeuw of drie ze weer bedekt zijn door zand. Hebben daar rondgewandeld en rondgereden.

De campings zijn nogsteeds ramvol, was weer weekend. Hele kampementen worden er opgezet. Daarbij reizen wij maar simpel.
En toen waren we klaar, vonden wij, boven perth.
Zijn doorgereden naar Margaret river, ligt ten zuiden en is een wijngebied.
De weg erheen was kl...
En druk omdat het zaterdag was.
Nieuwe snelweg maar niet harder dan 100. Halen elkaar in met 100 en rijden vooral rechts, dus dan moet je weer links inhalen. Hebben snelweg rijles nodig hier!

Margaret river is een leuk dorp, erg druk, erg toeristisch, maar wel wat te zien. Hadden cow-parade, beschilderde koeien die door de stad en de regio staan.
Heel veel grotten te bezichtigen.

We hebben zondag eerst onze wijntour geboekt voor maandag. Toen naar het strand gegaan, surfers bekeken. Ze zijn er echt Cos! Met zeil, zonder zeil en met kite, hebben ze allemaal gezien.

Daarna naar Lake Cave. 300 trappen erin en 300 eruit. Maar was een mooie grot, hele hoge ingang. Indrukwekkend.

Maandag was een goede dag, 's nachts regen en overdag ook wel wat, maar dat kon de pret niet drukken. Werden om 10.30 opgehaald, samen met 4 anderen(3 ieren en 1 aussie) van de camping en om 11.00 waren we bij de eerste winerie. Daar was de rest van onze groep voor die dag. Kregen 8 wijnen, wit/rood/rose te proeven met wat uitleg en wat crackers en kaas. Kon natuurlijk ook wijn kopen.

Daarna door naar de volgende, weer 8 smaken, iedereen werd al steeds losser. Gelukkig was het lunchtijd, een echte bushtucker lunch. was erg goed voorbereid. Kangaroo smaakt lekker, waren wat zure/bittere besjes. En we konden met 9 een rups delen, die hebben we maar voor anderen gelaten.
Na de lunch naar een distillerie, stuk of 5 drankjes? Weten we niet precies meer.
Daarna chocolade-fabriek, waar belgische chocola werd verkocht, dat kunnen we thuis goedkoper krijgen. Kaasfabriek, lekkere peperkaas. En Nog een winerie, daar was de gastheer zelf wat teut, kregen in hoogtempo wat wijn ingeschonken, konden niks weggooien en als laatste een bierbrouwer bezocht.
Hebben behalve alles gedronken niet iets van de maakprocessen gezien, werden overal in een behoorlijk tempo volgegegoten. Maar was een leuke groep en hebben een leuke dag gehad. Bij de brouwerij werden we weer opgesplitst en met zijn 6-en weer naar MR gereden. Hadden weer een leuke chauffeur, heeft ons nog langs wat kangaroo velden getoerd. En
toen werd bedacht dat we met zijn zessen nog wel ergens konden gaan eten werden we door hem eerst bij de camping gedropt om onze spullen weg te brengen en daarna naar kroeg gereden. Toch aardig.
Eten was gezellig en om een uur of negen waren we moe en nog steeds aangeschoten. Dus de tent in.

Volgende morgen werden we met wat hoofdpijn wakker. Hebben ergns onze kater uitgewandeld, gelunchd bij andere brouwerij, Bart zijn kater weggedronken. Nog een grot bezocht, regende ondertussen behoorlijk. Dorp ingeweest.
"s avonds was er een wolkbreukje, water leip noet goed weg, dus tent stond in een laagje water. Binnen was droog, maar wel waterbed. Schopje geleend en Bart heeft mooie geultjes gegraven, was de tent weer uit het water. De eigenaar kwam controle houden, bood ons aan om in de tv-kamer te slapen, volgende wolkbreuk zouden we weer wegdrijven. Dus we hebben de tent leeggehaald en heerlijk droog en warm geslapen.
Was 50mm gevallen en is heel goed voor de boeren hier, prachtig dat wij weer de erste regen meemaken hier.

Volgende morgen regende het nog steeds toen zijn we vertrokken, was al het plan. Tent zeiknat ingeladen en naar augusta vertrokken. Eerst bij de derde grot gestopt, was ook leuk, maar de groep was erg groot, dus was hard werken voor de gids om ons allemaal alles op de foto te laten zetten en na een uur weer buiten te zijn.
Via visitor information bij een cottage beland, aan de rivier, waar dolfijnen in zwemmen. Pelikanen en zwarte zwanen komen voorbij gezwommen en de zon scheen. Mooie veranda waar je 's morgens kan ontbijten en de zon zien opkomen over de rivier! Hebben na de eerste nacht nog eentje bijgeboekt. Hadden een oven, dus ik heb muffins gebakken. Was twee dagen ons huisje.
Hebben een vuurtoren bekeken en beklommen. Ook hier weer nederlandse invloeden. Nog wat in omgeving en dorpje gekeken, bleef met tijden hard regenen. Lekker op onze veranda gezeten. Was heerlijk daar.

En toen naar fremantle, waar we nu zijn. Zaterdag relaxdag in de zon, moesten weer opwarmen en opdrogen na al die dagen regen en kou.
En gisteren met de trein naar Perth voor de redbull air-race. Hadden een goede plek aan het water, was aan de overkant van de swanriver te doen, maar 60 dollar voor op de tribune was het ons niet waard. Hebben een anderhalf uur alles bekeken. was leuk om eens te zien, maar deden allemaal hetzelfde rondje. Dus na een tijdje wisten we het wel. Merchendise bekeken, niks gekocht. Nog wat door Perth gelopen, is een leuke stad. Vanaf woensdag gaan we daar in een hotel. Harde matrasjes wel wat beu en is ook wel lekker om paar dagen een echt bed te hebben in het centrum. Vandag fremantle bekijken, hebben voor morgen de boot naar rottnest island geboekt en fietsen! Kunnen we weer wat oefenen.
de laatse week is begonnen. Of de vulkaan moet nog niet stilliggen.
We zien het wel.

Gaan nu de zon weer in! Graad of 26 maar.

Veel liefs Bart & Yvette

• 19 April 2010 - 09:32

Leonie:

Leuk naar rotnest island, misschien ken je de weg er nog wel. Heb je nog nieuwe kleren gekochte in fremantel??
    geniet nog van de laatste week!!

groetjes leonie

• 19 April 2010 - 11:39

Marjoleine:

Geniet lekker en bedankt voor jullie kaart!

groetjes

• 19 April 2010 - 15:55

Gijs En Merel:

Hey Aussies,

Ga nog lekker genieten van jullie laatste weekje in Australie. Neem nog een kangarootje en veel fietsplezier.

Groetjes van Gijs en Merel

• 21 April 2010 - 20:36

Pauline:

De aslaag is weer weg, dus helaas...jullie kunnen gewoon naar huis.
    Nog even genieten en alvast een goede reis terug!