vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Yvette - WaarBenJij.nu vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Yvette - WaarBenJij.nu

vancouver

Door: yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

06 Mei 2011 | Canada, Vancouver

Hallo allemaal,

Eindelijk dan een eerste bericht!

Wij hebben het 19.40 5 mei en bij jullie is het 4.40 6 mei. Hebben we nog langer vakantie! ;-)

We zitten nu op onze hotelkamer, Bart ligt op bed ijshockey te kijken van de plaatselijke ploeg. Zijn al helemaal geintegreerd!
De natuur loopt hier een paar weken achter, Japanse kers is in bloei en de tulpen doen het nog.
Qua temperatuur zijn we er ook op achteruit gegaan, maar ze gaan hier voor een warme zomer, dus dat die maar snel komt!
Ik zal bij het begin beginnen.
Keurig op tijd werden we opgehaald om op het gemakske naar het station te gaan, wat zo ook gebeurde. Totdat ik tot de ontdekking kwam dat ik mijn lenzen was vergeten.... Dus keurig alle snelheidsrecords verbroken en met lenzen op tijd in de trein! Bedankt pap!
Op Schiphol hadden we niet veel winkeltijd, moesten ruim van tevoren naar de gate voor de safety-check. Iedereen is grondig gecontroleerd, hadden 25 minuten vertraging. Bart heeft zijn schoenen uit moeten doen en zijn tas is drie keer door de scanner gehaald. En hij ziet er zo braaf uit...
Vlucht ging goed, kunnen Ijsland en Groenland nu ook afvinken, alles gezien. Hadden mooi uitzicht.
Zijn weer helemaal bij met de laatste films.
We weten wel waarom KLM de extra ruime plaatsen voor veel geld verkocht krijgt, een tientje per uur lijkt opeens een leuke prijs voor wat meer ruimte!
En weer een mooie stempel in ons paspoort!
Geslapen onderweg hadden we niet dus gevoel van tijd was weg.
Waren rond 16.30 in ons hotel en daar vervolgens keurig gecrashed. Eten hoefden we niet, hadden onderweg al drie keer gegeten.
Dus tegen al advies in sliepen we denk ik wel om een uur of zes. En dat was fijn!
Gisteren was het mooi weer, graad of 16 met een zonnetje. Hebben we wat door de stad heen gelopen.
Richting Stanley park, robson street,de winkelstraat. Koffie drinken bij starbucks. Die hier echt op elke straathoek zit.
We zijn wezen winkelen bij Sears en de skytower opgeweest.
De steamclock bekeken in Gastown en gegeten en bier gedronken bij de Steamworks Brewery. En toen was het 18.30 en terug naar hotel en slapen! Waren gisteren nog niet echt bij de tijd.
Er lopen hier in Vancouver veel rare snuiters rond. Buiten de gewone zwervers en daklozen lijkt het wel of de Grote Beek en Novadic samen de deuren hebben open gezet.
Vandaag kwamen we opeens terecht in een straat waar ze allemaal verzameld leken. Ik kon het uitgiftepunt van de methadon niet vinden, maar het labrehuis was hier gezellig bij denk ik. We hebben ons als brave toerist er keurig over verbaasd en maar besloten een andere straat op te zoeken.
Een soort sociaalwerker, denk ik, zei dat we best foto's mochten maken en of ze dan op wilde sturen. Vonden die mensen niet erg. Heel open-minded. Nou laat maar. Wij hebben toch liever andere vakantiefoto's.
Vandaag hebben we outdoor-winkels straat bezocht, inderdaad veel winkels, maar niet echt een gezellige straat.Een winkel bleek dat je lid moest zijn om iets te kunnen kopen, sta je daar bij de kassa. Dan maar niks, voglende winkel beter. Veel van hetzelfde was er toch wel. Maar ik heb een afritsbroek. En daar ging het om.
Vanaond gegeten in Belgium Beer cafe. Was lekker.
Onze conclusie na twee dagen Vancouver is dat we het niet een echt leuke bruisende stad vinden. Is erg rustig op de straten,lijkt wel of hier echt gewerkt wordt! Ook niet heel veel toeristen, behalve de gebruikelijke japanners. En wat er verder rondloopt valt onder de noemer rare snuiter.
Morgen gaan we een dag fietsen door het park, waarschijnlijk kan de regenbroek mee... En dan zaterdag auto ophalen en op pad. Morgen kijken of een plek op de ferry naar Vancouver Island kunnen reserveren, anders wordt t zwemmen.

Dat was het voor nu.
Vancouver staat voor en het wordt slaaptijd, is al kwart over acht!

Veel liefs van ons!

• 06 Mei 2011 - 07:50

Hessel (en Irma):

Leuk dat we jullie zo kunnen volgen !!!
    Nogmaals bedankt voor een fantastische bruiloft en heel veel plezier !!!

• 06 Mei 2011 - 09:43

Pauline:

Hoeraa daar zijn onze globetrotters weer. Klinkt op zich niet als enorm aantrekkelijk maar ik heb wel zacht gegniffeld over het opendeurenbeleid.
    Hier wordt het dit weekend 23 graden, ben bang dat ik naar het strand moet om in mijn bikini bij te bruinen.
    Wahaha die lenzen is wel jammer maar ons pap scheurt wel :-)
    Enjoy!

• 06 Mei 2011 - 15:18

Emile:

He Hallo!
    Allereerst bedankt voor jullie berichtje! Leuk om jullie de komende tijd zo te kunnen volgen. Klinkt als een goed begin!
    hoop dat t weer idd snel wat bijtrekt. Hier is het fantastisch!
    Geniet ervan samen. Hier loopt het nog steeds geweldig. Rolluik doet t nog, cv werkt, nog geen stoppen door, sleutels nog in het bezit.......
    Liefs, Emile

• 07 Mei 2011 - 09:08

Leonie:

fijn dat jullie weer een paar dingen van jullie lijstje af kunnen strepen. Hier is alles onder controle, heg eruit en nu een mooi groen uitzicht naar de buren toe.
    doei leonie

• 07 Mei 2011 - 10:27

Henk En Marion:

Hey Bart en Yvette! Geniet er van en ook wij vonden jullie bruiloft erg goed geslaagd. Wij zijn inmiddels met de boot via Utrecht aangeland in Rotterdam. Ook leuk ...
    Groetjes

• 07 Mei 2011 - 10:32

Henk En Marion:

Hey Bart en Yvette! Leuk wat van jullie te horen. Bruilofd was super. Geniet van jullie reis. Wij zijn inmiddels via Utrecht met de boot in Rotterdam beland. Ook leuk...
    groeten, Henk en Marion

• 07 Mei 2011 - 14:43

Geertje:

Ha vakantiegangers,

Leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie trip. Enne, nog bedankt voor de leuke dag vorige week!!

Veel plezier!!

Groetjes Geertje

• 08 Mei 2011 - 18:42

Jan En Marjoleine:

Hoi Yvette en Bart,

Bedankt voor jullie reisverslag doorspekt met droog commentaar :-).

Wat een stelletje bofkonten zijn jullie. Heerlijk genieten van jullie vrijheid en elkaar! Groot gelijk.

Hebben jullie de bruiloft nog eens met zijn tweeën doorgenomen? Lekker nagenieten. Wat een mooie dag was dat.

Hier alles prima. Lekker weer. Terug uit Friesland. Na 3 weken lijkt Jelle het weer aan te durven.. en krijgt Douwe de waterpokken. Maar dit weekend was heerlijk. Lekker in de tuin, sproeier aan, boek lezen, salade eten.

Veel plezier!

• 08 Mei 2011 - 19:16

Cos:

Wij waren vandaag een dagje in malmo Zweden, en daar was de andere helft van de grote beek. Is Bart al beschadigd?
    Groeten vanuit Kopenhagen.

• 10 Mei 2011 - 06:30

Afke:

Hey Bart en Yvette!
    Leuk om jullie avonturen weer te volgen.
    Jullie bruiloft was erg gezellig. Heerlijk vooruitzicht voor jullie, deze reis! Heel veel plezier in ieder geval en geniet ervan!

Groetjes Afke