Vancouver Island - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Yvette - WaarBenJij.nu Vancouver Island - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Yvette - WaarBenJij.nu

Vancouver Island

Door: yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

10 Mei 2011 | Canada, Vancouver

Goeiedag!

Daar zijn we weer.
Hebben alle moeders een goede moederdag gehad? Werd hier ook uitgebreid gevierd, wij hebben maar een taartje voor moederdag gegeten.
Al was mijn brownie zo hard als een steen, hebben nu een hamer dus kunnen we dez gaan opeten...

We zijn ondertussen op Vancouver Island belandt.
Erg mooi en krijgen hier meer vakantiegevoel na de citytrip in Vancouver.
We hebben onze laatste dag op het vasteland in Stanley Park doorgebracht, op defiets met regenbroek en helm. Zoals voorspeld, fijn dat de weervoorspellingen hier wel kloppen.
Hebben onderweg enige tijd in het aquarium doorgebracht. Was erg druk met veel kleine kinderen, vast slecht weer-uitje en wij deden gezellig mee.
Hebben er wat van opgestoken, we herkenden de blauwe en paarse zeesterren gelijk!
In het park eerste wild-life gezien, eekhoorns die kwamen schooien.
Tel ik de zeemeeuwen, mussen en reigers even niet mee....
Ondanks de regen was het een leuke dag. Maar wel koud, zomerjas gaat weer de tas in!
Zaterdag zijn we vroeg onze auto gaan halen. Eerst nog een laatste wandeling door de regen naar de skytrain.
Voor de liefhebbers: een lichtgrijze Hyundai accent. Automaat en helemaal nieuw! Blinkt nog goed en klinkt als een koekblik als je er tegenaan tikt. Maar we hebben airbags dus zal allemaal wel goed komen.
Zaterdag met de ferry naar Nanaimo op Vancouver Island. Anderhalf uur en je bent aan de overkant. Hebben in een pachtig hotel gelogeerd aan de rand van het dorp.
Leuk vissersstadje, met een mooie bolevard van de Rotery. Rotery en Lions zijn ook aan deze kant van de plas goed vertegenwoordigd.
's Avonds heerlijk frans gegeten in Cafe Francais, mijn frans is toch wel toe aan opfrissing, volgende vakantie weer. Al is hier veel ook in het frans, dus kunnen we weer oefenen.
Zondag gewandeld om het plaatselijke meer samen met veel medewandelaars en hardlopers, de Malpie op een mooie zomerdag is er rustig bij!
Maar alle vogels die we zagen bestudeerd en op de foto gezet, twee visarenden gezien en een schildpad! Of de schildpad er hoorde weten we niet, maar hij is gespot.
's Middags weer het dorp in en zwom er zowaar een otter door een riviertje! Nu begint het echte werk toch wel. Rond de pier waar veel vissers waren zwom een zeehond rond, echt wild, at wel visjes uit de hand. Zou deze een baan zoeken bij plaatselijke Dolfinarium?
's Avonds gegeten bij NY style pizza, was een bijzondere pizza. Salami en peperoni lijken hier op boterhamworst. Toen we er nar vroegen bleek het echt zo te zijn en er zat wel wat kleurverschil tussen een en ander. De uitleg was dat wij in Europa ook wel gewend waren aan ander en betere salami met Italie en Frankrijk in de buurt...Jawel en wij geloven dat.
Dus vanmorgen in een winkel even de salami bekeken en zowaar er is hier boterhamworst die salami heet!
Wij hoeven niet meer.
Vandaag wat verder naar het noorden gereden. Naar Campbell River. Onderweg veel bald eagles en andere grote roofvogels gezien. Voor de kenner, witte kop en staart, rest is donker.
En veel zeehondjes. Leuk hoor.
Hier zijn ons zeehonden & -leeuwen, dolfijnen, orca's en beren beloofd. Dus we zullen zien.
Zitten weer in een hotel omdat er weer veel regen en kou is voorspeld.
Vandaag hebben we gehoord dat het Crazy Weather is, waar hebben we dat eerder gehoord?
Hopelijk wordt het weer wat warmer en gaan we eind deze week de tent in.
Hebben vandaag stoelen en kussens gewinkeld, dus we zijn er klaar voor! Oh en ik heb een kruik gekocht! :-) Lekker warme voeten in de tent.
We worden langzaamaan wat wijzer in het betalingsverkeer hier. Overal wordt er bij het afrekenen nog 12% belasting bijgedaan, dat staat vaak niet op het prijskaartje, dus we waren af en toe nog wel verrast, nu wordt dat vast erbij gerekend.
Bart is nog heel, ik ook.
En voor de ijshockeyfans, de vancouver chanucks hebben weer gewonnen, misschien maken we dan nog een kampioenschap mee, dat lukt in eindhoven dan weer niet!

Tot de volgende keer!

Liefs Bart & Yvette

• 10 Mei 2011 - 06:59

Pauline:

Gadverdamme, die salami klinkt echt vies. Hier gaat veel slachtvee (paarden) naar italie en dat maakt die worst zo zalig: doogeknuffelde ponies. :-))
    Wel balen van het weer, hier regent het ook. Wij zijn op m-dag naar Blijdorp geweest, 29 graden! Erg heet maar wel genoten, blije kindjes. Maar het wild aldaar lag ook te maffen dus dat was weinig sensationeel.
    Hoop dat het weer snel wat voor jullie opknapt, heb je nu uit ieder land een andere kruik? :-)
    liefs
    Pauline en kinders

• 10 Mei 2011 - 10:28

Emile:

Hey, weer gezellig om jullie ervaringen te lezen! Yvette je bent er goed in, dat schrijven....

Inderdaad balen van de regen. Hoop dat jullie meer droge dagen gaan krijgen. Hier zijn we blij met een beetje neerslag en met we bedoel ik meer de plantjes e.d. want die hebben dorst. Verder gaat het hier allemaal goed. Geniet volop van alles!

Geniet ervan daar en hopelijk deze week beter weer. Alleen 's nachts niet te warm, zou zonde zijn van de kruik.

Groetjes, Emile

• 10 Mei 2011 - 12:08

Gijs En Merel:

Hallo Bart en Yvette,

Jullie hebben weer leuke verhalen en alweer veel beleefd na een week.
    Het is altijd weer even wennen aan een andere cultuur..., maar zometeen weten jullie vast niet meer beter daar.
    Hopelijk gaat het weer snel beter worden, zodat jullie ook in zonneschijn de mooie natuur en cultuur kunnen opsnuiven.

Nog keiveel plezier de komende tijd!
    Geniet ervan!

Groetjes, Merel en Gijs

• 10 Mei 2011 - 20:15

Cos:

Voor mooi weer kom je naar Kopenhagen,waar we vandaag met de kinders in de zee gezwommen hebben. Qua wild live komen we wel niet verder dan 1 lullige krabje,waarvan Puck zich afvroeg of die het visnetje niet kapot zou kunnen krabben.
    Wat een leuke titel heeft deze reis van jullie gekregen.

• 11 Mei 2011 - 22:22

Wim En Tonny:

Hier een berichtje uit Waalre.
    Het weer is daar nog niet zo best, maar dat kan alleen maar beter worden.
    Nog bedankt voor de mooie kaart,jullie zijn moederdag toch niet vergeten.
    We volgen jullie van dag tot dag .
    Nog een fijne vacantie en veel plezier.
    Groetjes en liefs van Pap en Mam.

• 12 Mei 2011 - 18:44

Puck En Vicki:

Bart,ik ben met nee super Mario bros in wereld 6 gekomen zonder vals te spelen.we hebben een wilde zwarte slang gezien vandaag on het bos.hij was wel een halve meter lang met licht heel groene kop.
    Vicki heeft vandaag getennist en toen had ik op eens over het net geslagen.

Wij hebben vandaag allemaal stenen gevonden en dat zijn hele oude tanden een sea rex.

• 13 Mei 2011 - 18:37

Rijk En Catrie:

Wij zijn net terug van een weekje Duitsland en Achterhoek. Ook leuk, maaaaaar: Wat een schitterende reis maken jullie!! Leuk om te volgen. Dat weer, dat komt wel goed. Veel plezier. (Trouwens: Ze hebben de max.snelheden in Eindhoven verhoogd)
    We praten vaak over jullie zeer geslaagde trouwdag