pender harbour - Reisverslag uit Sunshine Coast, Canada van Yvette - WaarBenJij.nu pender harbour - Reisverslag uit Sunshine Coast, Canada van Yvette - WaarBenJij.nu

pender harbour

Door: yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

22 Mei 2011 | Canada, Sunshine Coast

Hallo allemaal,

Daar zijn we weer, deze keer vanaf de camping! Hoera!

Vorige week zondag zijn we in de stromende regen vanuit Tofino naar Cow(ichican) Bay gereden. Leuk he toch nog een koe!
Daar kwamen terecht in een soort braderie. Was grappig, maar weinig spectaculair, wat kunst, sieraden, eten & drinken en muziek. Is wereldwijd hetzelfde.
Zijn toen in een bed & breakfast beland van een deens/zweeds echtpaar. Hadden de kleinkinderen op bezoek en zoonlief kwam ook nog voorbij, de hele familie gezien! hele mooie grote tuin erbij! 's avonds in de pub gegeten en ijshockey gekeken. Het gaat nog goed met de canucks, maar ze zijn er nog niet, heel spannend allemaal!
Ontbijt was erg goed, waren net gewend aan geroosterd brood met jam en heel af en toe honing, een half-ontdooide muffin, koffie en aangelengde jus.
Nu hadden we scrambled eggs, fruit, allerlei beleg, lekkere koffie en versgeperst sap! Lekker. Hadden twee amerikaanse tafelgenoten, leken ons geen doorsnee amerikanen, hadden geen tv...
Aardige mensen en leuk ideeen over canadezen, amerikanen en europeanen uitgewisseld. Begonnen de dag op niveau!
Weer met wat regen naar Victoria getourd, daar bij de bibliotheek op een computer een hotel geboekt via booking.com om de hoek. 5 minuten na boeken hadden we onze sleutel! Lekker snel. 's Middags museum bezocht, weer wat wijzer over de opbouw van canada geworden en de dieren die daar leven, was leuk.
De zon was ondertussen goed haar best gaan doen en er werd beloofd dat dit zo zou blijven, haleluja!
De volgende ochtend met een stralend blauwe hemel naar de butchart gardens gegaan, een langbestaande aangelegde tuin. Leek wel de Floriade meets keukenhof! Wel mooi en we schroefden de gemiddelde leeftijd wat omlaag, gelukkig waren er meer stellen van onze leeftijd...
Hebben ons daar prima vermaakt met mensen kijken en verwachten hetzelfde publiek op onze cruise. Veel witte gymschoenen moeten we nog kopen willen we niet buiten de boot vallen.
's middags door victoria gestruind, mooie verrekijker gekocht, bleek die scheel te kijken konden we weer terug ;-(
Vandaag wel een goede gekocht!
Woensdag zijn we bijtijds met de boot van victoria terug naar vancouver gegaan en dachten dan de volgende boot naar de sunshinecoast te halen, helaas moesten we de stad door en daar waren we wel anderhalf uur mee bezig, dus om 15.30 de volgende boot en uiteindelijk waren we om 17.45 bij een camping in Sechelt aan de andere kant! Waren de enige kampeerders maar dat kon de pret niet drukken.
Eindelijk weer in onze tent geslapen! Was niet eens zo heel koud, maar na de eerste nacht gaat de muts wel mee de tent in voor het koude hoofd en dat helpt ook tegen een koude neus kan ik inmiddels uit ervaring vertellen.
De anti-muggenspray wordt weer rijkelijk gebruikt door Bart, leuk he kramperen.
We missen hier wel een camp-kitchen op de campings en een ruimte waar je kan zitten. Maar we kunnen best aardig koken op ons 1-pits kooktoestelletje. En vanmorgen hebben we een tafel gevonden onder een afdakje om te ontbijten, dus het gaat allemaal best.
Hebben daar door een bos gewandeld, geen dier/vogel gezien, wel wat grote bomen.
Na twee dagen daar zijn we gisteren hier in pender harbour belandt. Is een lang weekend ivm victoria day. Camping is wat levendiger, genoeg te zien hier.
Gisteren zijn we naar een stroomversnelling wezen kijken. Was een binnenwater dat een open verbindeing met de zee heeft en hierdoor met getij meegaat. Dit levert spectaculaire stroomversnellingen op, omdat het water eerst naar binnen stroomt en dan weer naar buiten, dus dat geeft draaikolken etc. Je moet erbij zijn geweest... We hebben gefilmd voor de geïnteresseerden.

Vanmorgen hebben we een parade bekeken voor victoria day. Was grappig, na half uur was deze voorbij. Een mei-miss en parade-miss(?), wat oude auto's en reclame, snoepjes werden uitgedeeld, net carnaval hier. En het was weer droog, wel zo leuk voor de parade.
Daarna de markt bezocht, was eten & drinken, wat kleren en sieraden, was met 10 stands nog veel denk ik!
Morgen gaan we een longboard-wedstrijd bekijken. Kinderen en grotere kinderen gaan in een motorpak met een lang-skateboard zo hard mogelijk van een berg af rijden. We zullen het spektakel gaan zien. Maandag hopen we weer in de zon te kunnen zitten.

Veel plezier weer allemaal!

Liefs Yvette & Bart

• 22 Mei 2011 - 08:21

Pauline:

Buiten de boot vallen bij een cruise is nooit grappig...kopen die witte gympies dus!
    Houdt het mooie weer nu een beetje aan? Hier na een korte zomer in april gewoon wisselend bewolkt met zon, regen wind en zon.
    Die draaikolken enzo lijkt me wel echt mooi om te zien. En fijn dat je je tentje weer hebt kunnen uitpakken voor het echte authentieke gevoel!
    liefs

Pauline

• 22 Mei 2011 - 11:58

Leonie:

Ha vakantiegangers,
    Zo te lezen vermaken jullie je weer prima terwijl ik hier hard aan de arbeid ben. Geniet van de zon als die er is want je moet wel bruin thuiskomen. Anders laatste dagen nog even onder de zonnebank of bruinsel uit het potje kopen!
    doei leonie

• 23 Mei 2011 - 10:11

Emile:

Respect voor de campinggasten!
    Hoop dat jullie lekker kunnen genieten van de zon vandaag. Klinkt in ieder geval beter dan al die regen in het begin. Jullie hebben zo te lezen al veel gezien en beleefd en er komt nog zoveel! mooi vooruitzicht.... Ik ben hier inmiddels echt goed ingeburgerd! Alles werkt nog, geen calamiteiten meegemaakt, kortom ik heb het erg naar mijn zin! Geniet er van daar en mochten jullie als nog willen verlengen.........
    Groetjes,
    Emile