vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Yvette - WaarBenJij.nu vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Yvette - WaarBenJij.nu

vancouver

Door: yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

25 Mei 2011 | Canada, Vancouver

Hoi allemaal,

Een korte up-date.

We zitten nu te wachten tot de shuttle-bus ons naar Canada place gaat brengen. Hier gaan we aan boord van de MS Volendam!

Wat hebben we afgelopen dagen nog gedaan; we zijn naar de longboard-wedstrijd geweest. The attack of Danger Bay! Werden er heen gebracht in een echte schoolbus! Hebben we daar ook ingezeten.
Bij de berg aangekomen was het een hele happening. Een hoog podium met daarop de grappige commentators, kinderen die voor 5 dollar per zak vrijwillig vuilnis aan het ophalen waren en konden nog leuke prijzen winnen ook! Zouden ze in NL ook moeten gaan doen.
Veel hooibalen langs de route waar de racers regelmatig in crashten. Was spectaculair om te zien hoe ze naar beneden kwamen racen met een flinke vaart de bochten door en dan wel/niet er flink onderuit gaan. Die motorpakken waren geen luxe!
Zaten lekker in het zonnetje op een hooibaal alles te bekijken. Er zijn er maar twee naar een ziekenhuis afgevoerd en de schade leek beperkt.
Hebben ons er goed mee vermaakt.
Op Victoria Day zelf was er niks meer te doen, de camping liep leeg en werd weer heerlijk rustig op de camping, hebben de middag in het zonnetje doorgebracht. Lekker relaxen want we hebben een drukke week voor de boeg!
's Avonds op een pier op twee deckchairs gezeten en de roofvogels bekeken met onze verrekijker, even testen en hij doet t goed.
Gisteren verliep onze reis terug naar Vancouver voorspoedig, boot gehaald, vertrok op tijd. Tent om de hoek van het hotel in de berm gedroogt en ondertussen auto omgepakt en alles verzameld wat we denken niet te kunnen missen op de boot. Vencodropjes bv.
Gistermiddag door Sears en the Bay gestruind voor een jasje of iets voor het gala-diner. We zijn geslaagd!
Daarna gegeten in een restaurant met veel tv's want de Canucks moesten weer spelen. Was de wedstrijd! Als ze deze winnen dan zouden ze naar de finale!
In de laatste seconde van de officiele speeltijd werd het 2-2! Hiervoor stonden ze nog achter.. Het gejuich is vergelijkbaar met een oranje-wedstrijd op de markt! Was leuk, in ons hotel bleek dat er verlenging gaande was en jawel ze wonnen! De hele stad stond op zijn kop en het is groot nieuws deze dag!
Nog twee weken en dan weten we of er feest is in Canada, we maken dan een stukje geschiedenis mee! Is toch mooi dachten wij zo.
En nu us wachten op de bus. Zijn erg benieuwd wat voor happening dit gaat worden. We hebben er zin in. Gaan voor veel walvissen, orca's, beren en roofvogels. We zullen het gaan meemaken!
Tot over een week weer!

Liefs Bart & Yvette

• 25 Mei 2011 - 18:14

Marjoleine:

Klinkt allemaal erg goed en gezellig!

Veel plezier en houd het droog.

• 26 Mei 2011 - 08:34

Geertje:

Hoi,

Zo te lezen hebben jullie het erg naar je zin. Geniet er lekker van! Bart ik wens jou volgende week vast een fijne verjaardag. Een beetje vroeg, maar ik ga morgen zelf ook voor een weekje op vakantie...

Groetjes Geertje

• 27 Mei 2011 - 18:43

Catrie En Rijk:

Wij waren een paar dagen fietsen en vonden twee leuke verslagen. Klinkt allemaal heel afwisselend , maar het weer! Bart een heel goede verjaardag op de love boot en heel veel zon.
    Pap en mam

• 31 Mei 2011 - 21:23

Tonny En Wim:

Tot heden nog een leuke reis,maar het grote werk moet nog komen(walvissen,ijsberen,ijsbergen)En dan nog beter weer.
    Yvette en Bart we wensen jullie een fijne verjaardag van Bart.

Groetjes van Pap en Mam.

• 01 Juni 2011 - 09:01

Pauline:

Hoe is het op de loveboat?

Bart gefeliciteerd met je verjaardag!

groetjes
    Pauline

• 01 Juni 2011 - 18:26

Co's Petri Puck Vick:

Hiep hoera gefeliciteerd!
    Volgens ons ben je niet mobiel bereikbaar in Alaska! We hopen dat je een superdag hebt gehad. Mochten jullie aan tafel zitten bij de kapitein!
    Veel groetjes
    Ook aan yvett

• 04 Juni 2011 - 16:06

Merel En Gijs:

Hey Bart en Yvette,

Hoe bevalt de cruise? Hopelijk inderdaad veel kunnen genieten van jullie verrekijker. Geniet er nog van.

groetjes van Merel en Gijs

• 07 Juni 2011 - 09:53

Henk:

Hey Bart en Yvette,
    Mooi dat jullie zoveel beleven, geniet er van! Dan blijven wij lekker werken ;-(
    Wel een beetje laat, maar nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag Bart!

groeten