nog wat extra's - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Yvette - WaarBenJij.nu nog wat extra's - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Yvette - WaarBenJij.nu

nog wat extra's

Door: yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

09 Juni 2011 | Canada, Ottawa

Hallo allemaal,

Jullie hebben nu ruim 23 uur de tijd gehad om een ellenlang verhaal te lezen dus kan er wel wat bij leek me.

Heb er een nachtje over geslapen en ben nog wat belangrijke dingen vergeten te vertellen.

Na het eerste diner werd er een borreltje aangeboden, wij waren alle zes nieuw in de cruisewereld maar hadden al in de gaten dat je voor alle extra's moest betalen.
Bart en ik hoefden niet, maar drie anderen wel. En onze gezamenlijke verbazing was groot toen bleek dat er ook voor het glas betaald moest worden.
Achteraf bleek dat je dat mocht houden, maar toen waren we al een paar dagen verder.
Wij hebben nu ook 4 mooie Holland-America-line glazen...Toch lekker die Baileys

We hebben nog aan tafel gezeten met een man die dezelfde kapper had als Obama! Is dat niet geweldig?

Er was in amerika veel awesome en need. En als er iets werd uitgelegd dan was er veel like.
De beste die we hoorden over een onmeetbaar diep meer was super-dooper-deep. Net zoals het Gat van Waalre zeg maar.

De karaoke hebben we al snel weer verlaten was niet echt talent bij.
Onze tafelgenote uit Chicago( die van de man van de kapper) was zangeres vertelde ze ons, jazz. Wij hebben het niet teruggehoord bij de karaoke.
Maar ze is ook dichteres en schrijft boeken en een online magazine. We zijn erg benieuwd. Moeten het nog bekijken.

We hebben toch ook wel met enige verbazing gekeken naar wat er werd gegeten en gedronken de hele dag door. Wij hebben het netjes gehouden, vinden we zelf, 3 maaltijden per dag.
Een keer om 22.30 desert extravaganza! De namen van alles zeggen al veel hoe spannend het wordt gemaakt. Maar waren erg lekkere toetjes bij. Er werd geknokt in de rij om een bordje!

De danseressen van de entertainment waren nog we het leukste. Dat zal Bart nog wel vertellen.

We hebben onze handen roodgeklapt voor vanalles. Want hoe harder je klapt hoe leuker het is en dan kun je ook nog gaan juichen!

En de juwelen was ik ook nog vergeten, heel veel juweliers in alaska. Elk dorp het souvenirwinkels en juweliers en dan buiten bereik van de cruisebootgangers was er een supermarkt en andere nuttige winkels.
Ook de juweliers verkochten allemaal hetzelfde en je kon het aan boord ook nog eens kopen! En het was niet echt mooi. Geen diamant erbij voor mij.

Ik geloof dat dat wel wat highlights waren.

Hoe staat het met de EHEC in nederland? Al de eerste slachtoffers in isolatie op 9 west?
Staat zelfs hier in de krant. Geen groente uit europa hier.

En ons kampioensfeest wordt toch wat minder zeker.
De canucks zijn begonnen aan de finale tegen de Boston Bruins. De eerste twee werden gewonnen door de canucks en nu zijn ze al twee keer flink van het ijs geveegd. Eergisteren verloren met 1-8 en vandaag met 0-4. Vrijdag weer thuis in Vancouver dus dan kunnen ze weer winnen. De stand is 2-2 en er moeten nog 3 wedstrijden gespeeld worden.
De gekte is wel compleet, Boston Pizza heet nu tijdelijk Vancouver Pizza en alle politici doen iets om ze geluk te wensen. het is verkiezingstijd...Veel vlaggetjes aan auto's, alle winkels hebben wel iets voor de Canucks. En even een kroeg inlopen om te kijken is er niet meer bij, zit met de benen buiten. Maar het is leuk zo.

Vandaag hebben we glacier park bezocht, waren nog veel wandelpaden dicht omdat er nog sneeuw lag, maar was een mooi park.

Nu gaan we verzinnen waar we nog heen gaan. Hebben nog maar 20 dagen...

Fijne pinksteren allemaal!

Bart & Yvette

• 09 Juni 2011 - 06:31

Catrie En Rijk:

Ik begrijp dat er veel leuke typetjes op zo'n boot zitten.All in is veel eten wat gratis is? Veel plezier nog met nog 20 dagen! Jullie boffen maar. Pap en Mam

• 09 Juni 2011 - 12:16

Marjoleine:

Amerikanen zijn zo lekker 'over the top', in onze ogen dan. Dat werkt op de lachspieren. Bedankt voor jullie kaart! Heeft Bart een fijne verjaardag gehad? Heb nog een smsje gestuurd, maar misschien ligt mobiel thuis. Ik geloof dat er nu toch weer EHEC op een komkommer is gevonden. Bij een gezin in de prullenbak. Was het in Duitsland? Ik geloof het wel. Nu zijn er EHEC op bietenkiemen in Nld gevonden. Je weet wel dat garneringsspul, dat je eigenlijk toch op je bord laat liggen.

• 09 Juni 2011 - 20:04

Wim En Tonny:

We lezen jullie reisverslag met veel
    intressen, er gaat een wereld voor
    ons open.
    Ik begrijp dat het schrijf werk voor
    jou is Yvette.heel goed , ga zo door !
    Yvette en Bart fijne Pinksterdagen
    en geniet.
    Groetjes Pap en Mam.

• 12 Juni 2011 - 03:22

Helen Van Dijk:

Beste Bart en Yvette,
    Wij maken momenteel ook een reis door Canada en hebben een waarbenjij.nu site. We hebben jullie site ook gevonden en lezen af en toe mee. We zijn via Vancouver, Vancouver Island, Kamloops, Wells Gray naar Jasper en Banff gereden en daarna naar Drumheller en het Dinosaur provincial Park. Dat is een echte aanrader. We waren zeer onder de indruk. Nu rijden we in Saskatchewan en gaan helemaal naar Halifax.
    Leuk om jullie verhalente lezen. Goede reis!
    Helen van Dijk

• 15 Juni 2011 - 21:44

Margo En Stefan:

Hoi Yvette en Bart,

leuk je verslag te lezen! By the way op 9 West geen EHEC wel EPD !
    X