sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yvette - WaarBenJij.nu sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yvette - WaarBenJij.nu

sydney

Door: yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

06 Februari 2010 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

Het is hier pisweer!! Wel 25 graden boven nul. :-) en regen. Mag de pret niet drukken, lang geleden dat we in korte broek en t-shirt door de regen hebben gelopen en je dan moet insmeren met zonnebrandcreme! Zo slecht is het dus niet.

Maar goed. Woensdag om 8.00u vertrokken richting station, met de trein naar schiphol, om 10.15 daar. Pauline & kinders nog even gezien, was leuk. En toen begon het. Alles door de rontgen stralen, geen body-scan, die was voor de first class. Duurt allemaal even. Maar met een half uur vertraging op weg, heb je daar nog op gewacht Pauline?

Eerste 11 uur naar Hong Kong zaten we ruim, achter de wc, geen raampje, konden wel de benen strekken. Hadden allemaal een eigen tv, alleen die van Bart deed het niet. Had al van tevoren op internet opgezocht wat hij allemaal kon gaan kijken en dagen zich hierop verheugd, was tv stuk. De teleurstelling was groot, maar goed hebben we samen naar die van mij gekeken, zonder geluid en met de buurvrouw meegekeken, was ook leuk.
4 februari was het weer 8u 's morgens dat we nu in Hong Kong aan het wachten waren. Verliep vrij voorspoedig, gelijk douane en rontgen controle, dat was klaar dachten we. Dat was wel zo maar bij het instappen stond weer wat douane klaar om nog brood, fruit en flesjes water uit alle rugzakken te halen.
Al die extra controle zal vast goed zijn, maar je elke keer uit- en aankleden, midden in de nacht voor je gevoel. Weer tassen nakijken, gelukkig was die van mij zo volgestouwd, waren ze zo klaar mee. En Bart heeft alleen zijn fototoestel erin zitten en dan wat extra's.
Bart had deze keer weer wel een tv, dus heeft tussen het slapen door de schade ingehaald en allerlei films bekeken, ik heb vooral geslapen, was nu tenslotte nacht en had slaap.
Uiteindelijk om 21.00u in Sydney beland, wat extra rondjes gevlogen omdat het onweerde, altijd fijn. Maar goed geland, even wachten op de bus, samen met andere nederlanders en dan een voor een gedropt bij het hotel.
En we hebben de eerste nacht heerlijk geslapen, geen ontbijt dus we hoefden niet vroeg op te staan!
Gisteren zijn we onze eerste dag door sydney gewandeld, begon met wat regen, even zon en dan heel veel regen. We hebben door hyde park gelopen en de botanische tuin richting opera house en harbour bridge, was toch wel wat veranderd, maar uitzicht bleef hetzelfde.
En Leonie ze zijn er nog; de bruidsmeisjes in het groen met een strik op hun kont!
We hebben wat rondgelopen door de stad, op terras gezeten en opgedroogd bij starbucks. En we hadden 's avonds onze romantische sunset dinner cruise!!
Er stond op tafel een bordje klaar met inktvis en andere eetbare dingen, jakkes. Ons bordje kon zo terug de koelkast in voor de volgende cruise. Broodje lag ook al een paar dagen te wachten dachten we zo. Wijn was lekker, vlees was droog, 2 gekreukelde aardappelpartjes en iets wat op brocoli leek.
Toetje ging wel.
We zijn allemaal op de foto gezet, maar die hebben we op de boot gelaten, zelfs Bart die anders aardig plakt stond niet zo geweldig op de foto.
Maar het varen door de haven was leuk en we hebben ons vermaakt met dit uitje, hadden we anders niet gedaan. Via de Woolworths weer terug naar ons hotel en om 22.00u lagen we braaf te slapen.

Ik voel me nog wel alsof ik nachtdienst heb gehad, erg duf en veel koffie nodig. Bart ook, dat zal de komende dagen wel weer bijtrekken.
We gaan straks weer wat door sydney struinen, nu in hotel, we hopen op zon of droger.
Morgenochtend door naar Tasmanie.

Dank voor de eerste reacties, erg leuk.

Dat was het voor nu. Tot de volgende keer!

Groeten Bart & Yvette

• 06 Februari 2010 - 10:25

Pauline:

Woeiii goed zo, lekker geland dus! Leuk geschreven verhaal. Nee ik was -weer- vergeten welke vliegmaatschappij dus bij een of andere eva air hebben we heel dapper gezwaaid en zijn gegaan. :-))

Klinkt aantrekkelijk dat eten, hahaha!
    XXX

• 06 Februari 2010 - 10:46

Paps&mams:

Wel leuk dat je et versschil kon zien. e moeder was heel blij dat jullie belden merkte ik nadien een stuk meer ontspannen bij de wandeling inde zon bij 8 graden. Goede vlucht.xxxxxx