2 mini vakanties verder - Reisverslag uit Darwin, Australië van Yvette - WaarBenJij.nu 2 mini vakanties verder - Reisverslag uit Darwin, Australië van Yvette - WaarBenJij.nu

2 mini vakanties verder

Door: yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

16 Maart 2010 | Australië, Darwin

Hallo allemaal,

Daar zijn we weer. Wat hebben we allemaal gedaan sinds de vorige keer? Veel, heel veel, is hard werken op vakantie. Normaal mag je na drie weken weer uitrusten op je werk, als je kantoorbaan hebt, maar nu gaat t maar door! Heel naar allemaal. :-)
We hebben nog 6 weken met meer highlights voor ons, goed vooruitzicht.

Bereid je voor op een lange zit, haal nog wat te drinken en een koekje, dan kun je vooruit.

Onze wildlife update tot nu toe:
- veel grote roofvogels en wat kleine valkjes.
- veel andere vogels.
- 1 grote spin op de camping en paar tijdens wandelen in een heel groot web over pad heen, loop je zo door als je niet oplet. Verder wat kleintjes.
- 1 slang en dat is voldoende.
- hertjes in de grampiens.
- echidna's.
- 2 dingo's.
- heel veel kangaroo's in verschillende soorten.
- wilde paarden.
- 3 kamelen langs de weg naar ayers rock.
- koala's en emu's.
veel koeien en schapen in de wei.

veel dode dieren op de weg.

Ik was gebleven in Port Campbell. De laatste nacht daar had het geregend, voorspelling klopte dus. De tent nat ingepakt en in de auto gemikt, we gingen op weg naar de Grampiens. National Park een berggebied. Volgens abo's ontstaan door een emu die kraaien uit de grond ging stampen.
we hebben besloten daar maar in een backpackers te gaan ivm meer regen die zou komen, kon de tent mooi drogen. Zijn beland bij Ned's Beds. Paddestoelen in de tuin zonder kabouters, mooie rode lampjes buiten voor het raam. Maar goed was verder prima voor twee dagen.
's avonds grote kangaroo in de achtertuin, bart dacht even dat hij omver gebokst ging worden toen deze op hem af hopte, had ik hem bijna moeten redden. op het veldje hierachter zaten er 23 te grazen, zo zie er geen en zo heel veel!
we hebben de Grampiens in een dag- route gedaan. Vroeg beginnen, eerst visitor centre en cultural centre om aboriginal kunst en wat over aboriginals te weten te komen.
Daarna door naar de highlights. Zijn eerst naar de pinnacle gegaan, kon je in twee uur heen wandelen, was meer beklimmen, iedereen kwam puffend boven, maar uitzicht was mooi. Hingen wat mooie donderwolken, die bleven gelukkig weg. Terugtocht was net zo lastig, bleef klim en klauterwerk. Allemaal veilig beneden gekomen.

Nog een waterval bekeken, kon je naar beneden wandelen, stonden waarschuwingsbordjes dat de weg terug steil en zwaar was. Was inderdaad een pittig klimmetje weer terug, maar ook de moeite waard.

Nog een uitzichtpunt bekeken, wat rond getourd en weer terug.
Gelukkig begon het nu wel te regenen, zitten we niet voor niets in een hostel.
Volgende morgen een krant gekocht met foto's van een ondergestroomd Melbourne en witte straten van hagelstenen. Toch bijzonder als je er net bent geweest.
Hierna zijn we naar Adelaide gereden. Lieten de regen achter ons, dachten we. Mooie camping aan zee gevonden, 17 km van het centrum af.
waaide hier flink, ook hier was regen beloofd.
En die kwam ook, top, hebben alle plekken tot nu toe wel met een drupje regen gezegend gezien. Ben er wel bijna klaar mee.
's Maandags hebben we adelaide bekeken, was een public holiday, asmen met 3 festivals en cup day( paardenraces). Uiteindelijk kwam het erop neer dat alle winkels dicht waren, festivals waren of uitverkocht of toch niet zo leuk als we dachten, bij wat toeristische punten liepen nog wat japanners rond en wij. was niet helemaal wat we ervan hadden verwacht. Hebben een gallery bezocht en wat rondgestruind. Is niet veel veranderd in de stad, kon niets nieuws ontdekkken.
Op de camping met wat medekampeerders gekletst, was freaky weather in het land, alice springs zou ook veel nat zijn. We zien t wel.
Dinsdag hebben we rondgereden door de adelaide hills, hahndorf bezocht en gewinkeld bij de BIG W. Daarna veel inpakken.

Woensdags zijn we naar Alice Springs gevlogen. Was erg groen in het rode hart, naast ons zat een vrouw die hier woont en herkende het zelf bijna niet, als de wegen maar open zijn. Daar onze grote Nissan Patrol opgehaald. Kregen veel uitleg over de auto, papierwerk duurde ook lang, maar we hebben onze stoere auto! Met een dieselmotor, dus lijkt nu net echt.
Hier schijnt de zon en het is warm, hangt veel volk rond op straat en onder de bomen. Met name aboriginals en zwervers,blijft toch apart.

Donderdag begon het echte werk, om 7.00u op pad om de west Macdonell ranges te bekijken, hebben van highlight naar highlight gereden, gewandeld, erg mooi allemaal. dankzij de regen veel water in de riviertjes, hierdoor waren niet alle wandelpaden te bereiken, dan maar over stenen klimmen om er te komen.
Kwamen de hele dag door dezelfde mensen tegen die hetzelfde rondje deden.
Eerste dingo gezien.
Veel water op de weg nog.
's avonds gekampeerd bij een resort wat meer leek op een roadhouse waar alles was. Lekker BBQ meegegeten.
Vrijdags zijn we een stuk off road gaan rijden, weg was open.
waren goede en slechte stukken bij, Dingo onderweg gezien deze zag er maar magertjes uit, veel roofvogels en paddestoelen! Zagen later in de krant dat door de regen er veel paddestoelen en sprinkhanen waren.

Zijn naar Kings Canyon gereden, was droog, geen watervallen. Hebben over de rand gelopen, was eigenlijk maar saaie wandeling. Kon niet alles meer herinneren, denk dat de vorige keer teveel heb lopen kletsen om in de gaten te hebben.

Hierna zijn we doorgereden naar Yulara, resort bij ayers rock.
En ook hier beloofden ze regen voor de volgende dag! dat kan niet we hebben een zons op- en ondergang te zien.
Volgende morgen om 6.00u richting zonsopkomst. Was niet eens zo heel druk. Waren wolkjes voor de zon, dus was weinig spectaculair. Blijft een indrukwekkende rots om te zien. Vanuit het nieuwe viewing point konden we de olga's ook zien, waren erg mooi toen de zon erop scheen.

Na de opkomst naar de olga's, waaide hard maar niet koud. Hebben een rotswallibi gezien! Zijn erg schuw. Waren wat wolkjes en dat was af en toe best fijn tussen twee olga's door wat schaduw. Olga's waren weer erg mooi en indrukwekkend
Hierna weer terug naar Ayers rock, stukje gewandeld en cultural centre bekeken, weer wat wijzer over aboriginals geworden.
Om een uur of drie naar de camping en toen begon het te regenen, jawel hoor, regen in de woestijn. Ook heel bijzonder.
Tijdens zonsondergang zijn we maar gaan eten, regende gestaag, dus we geloofden het wel. Is eigenlijk de hele nacht blijven regenen, volgende dag tent weer nat ingepakt.
we hebben besloten dat we last hebben van een sopper saturday, behalve bij cradle mountain hebben we elke zaterdag wel regen gehad.

Zondagmorgen nog even bij de rotd wezen kijken, hingen mooie wolken boven, ziet toch niet iedereen. Wilden eigenlijk nog een off road weg rijden, maar dat werd ons afgeraden omdat het die nacht overal flink had geregend.

Zijn op de terugweg naar Alice bij meteorietinslagen gestopt en bekeken en bij de rainbow valley, was ook erg mooi met verschillende kleurtjes, daar de tent uitgehangen in de zon, kon lekker drogen.

Boven het dorp hingen grote donkere wolken, dus we zijn voor de cabin op de camping gegaan, wilden niet weer tent nat inpakken, maar bleef droog. Hier zaten alle sprinkhanen, waren er veel. Deur dicht en niet lekker buiten zitten.

En gisteren zijn we doorgevlogen naar Darwin, dexe keer een Boeiing 717 voor de geinteresseerden. was 2 uur vliegen, kregen lunch en snack, wat dat betreft is al dat vliegen is niet zo slecht, we krijgen op alle vluchten wel ontbijt of lunch en smaakt goed hoor.
Darwin is warm en heeft hoge vochtigheidsgraad, als je een teen beweegd buiten loopt het zweet in straaltjes naar beneden. Binnen overal airco, wel lekker, maar buiten weer extra warm.
We hebben een nacht in een hotel met zwembad gelogeerd, gisteren lekker aan het water gelegen.'s aonds door de stad gelopen en gegeten bij outback jack, hij is er.
Vanmorgen eerst lekker ontbeten en daarna auto opgehaald, hebben er nu stoelen en tafel bijgekregen, hoefden we niet te betalen omdat de verzekering afkoop al zo duur was.

De auto's van apollo zijn goed, maar zitten niet bij vliegveld, weinig openbaar vervoer in de buurt, dus elke keer taxi heen en dan terug. Maar volgens deze apollomeneer was de huur het goedkoopst van allemaal. Nou ik denk dat we liever iets meer betalen, auto ophaal bij het vliegveld en niet nog extra verzekering moeten afkopen. Zijn dan ws net zo duur uit en minder irritatie er omheen. Maar we hebben weer een prachtige witte Toyota camry, bijna(?) nieuw. Papierwerk duurde weer een eeuwigheid en amen. pfff
Maar we zijn op vakantie en hebben de tijd.
Nu nog in darwin, gaan straks eens verder naar een NP.

Hoe is het eigenlijk in het regeringloze land? Stopt balkenende er nu eindelijk mee?

Geniet van de nieuwe foto's, die er als het goed is zijn.

Tijdsverschil in nu 9 en half uur.

Liefs Bart & Yvette

• 16 Maart 2010 - 08:16

Marjoleine:

Ik ga duimen dat het weer mooier en aangenamer word voor jullie. 6 weken..

De politiek bij ons? Puinhoop. De één na de ander stopt om meer tijd aan zijn gezin te besteden. Mozart is onwel geworden, maar weer opgelapt. Niets aan de hand zegt ie zelf. En kans op erg links kabinet. We zullen zien. Verder alles goed. De zon zou deze week gaan schijnen.

• 16 Maart 2010 - 08:36

Geertje:

Hey vakantiegangers!

Jammer van het weer, maar ik ben nog steeds jaloers op jullie verre reis!!

Ik heb een paar weken betaald verlof, vorige week laatste dag in breda gehad en morgen moet ik op gesprek ergens tussen Gorichem en Dordrecht. We zullen zien.

Verder ga ik half april mijn ogen laten laseren. Ook wel spannend moet ik zeggen. Het enige nadeel is dat ik tot het laseren mijn lenzen niet in mag en ik dus al bijna 2 weken met mijn bril op loop. Maar ja, je kunt niet alles hebben.

Verder voor record Yvette, ik heb nog steeds contact met mijn date...

Groetjes Geertje

• 16 Maart 2010 - 08:37

Geertje:

o jee, foutje.
    Dat paar weken moet een dagen zijn....

• 16 Maart 2010 - 16:17

Pap En Mam:

mmmmm wat een mooi weer hebben jullie nu! geniet van al het moois wat jullie tegenkomen Lijkt me tot nu toe goed te lukken. groeten.

• 18 Maart 2010 - 17:18

Gijs En Merel:

Hello Aussies,

How are you down under? Lekker rond tuffen in een Toyota Camry, hebben jullie het gaspedaal wel goed na laten kijken. Hapert nog wel eens... in ieder geval veel rijplezier langs de westkust.

Leuke foto's! Zijn benieuwd naar jullie volgende belevenissen.

Nu het hier eindelijk lente wordt en de zon gaat schijnen, gaan wij nu nog een weekje naar de sneeuw.

Groetjes van Gijs en Merel