wat is het toch warm! - Reisverslag uit Kununurra, Australië van Yvette - WaarBenJij.nu wat is het toch warm! - Reisverslag uit Kununurra, Australië van Yvette - WaarBenJij.nu

wat is het toch warm!

Door: yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

24 Maart 2010 | Australië, Kununurra

Genietend van de airco zit ik hier denk ik nog wel even. Buiten is het nu 39 graden in de schaduw en dat is best warm. Koelt 's nachts niet af, iedereen slaapt met luchtgaten in tenten open of zonder buitentent, maar ja kan wel regenen, zoals vannacht en dan is dat best jammer.
Maar volgens de plaatselijke bevolking is dit koel, is 50 geweest.

We zitten nu in West Australie, de klok is weer veranderd, zijn nu anderhalf uur vroeger. In plaats van om 7 uur licht is het nu om half zes licht en 's avonds om zes uur gaat hij onder. We waren erg verbaasd de eerste ochtend dat het pas half zes was en we in het licht lagen te koekeloeren en alweer warmer werd.

Dus elke ochtend om zes uur op en dan op pad, vanmorgen zaten we al om 7.30 in de zon te puffen, iedereen heeft het erover en maakt niet uit of je naaar Darwin of Broome gaat, overal is het erger. Goede tendens hier, we zullen het wel zien en anders gaan we lekker in een airco iets.

Helemaal ongeschonden zijn we niet meer. Ik ben uitgegleden met natte slippers en had een knie kapot, heb niet gehuild! Is alweer een heel eind genezen. Bart had zijn scheermes niet goed opgeruimd, toilettas aan deur gehangen, iets wat eronder lag gepakt en zichzelf gescalpeerd! Valt wel mee hoor. Drie banen van de mesjes over zijn voorhoofd, geneest ook alweer. Tegen de tijd dat hij thuis is is hij weer zijn oude knappe ik. Hebben maar wat zalf gehaald voor op onze wonden.

wat hebben we verder gedaan?
Vanuit Darwin eerst naar Howard Sprongs, vlakbij Darwin, was leuke camping met zwembad. Begon zoals we verwachtten, met regen en onweer in de verte. Niet heel erg veel.

Zijn daarna naar Litchfield geweest met de reuze termietenheuvels! Prachtige foto's in alle boekjes, op een groot kaal veld, dat er niet is tijdens het regenseizoen. Wij hadden een zoekplaatje om tussen het 2 meter hoge gras de heuvels te vinden. Gelukkig stonden er een paar vooraan, de teleurstelling was er wel bij Bart, daar gaan de mooie foto's. De kompas lag al klaar, want ze zouden magnetisch zijn, niet goed kunnen testen.

Hebben nog drie watervallen bekeken en gezwommen waar het kon. Zitten nu in Croc-country. Mag niet zomaar zwemmen. Was heerlijk koel water.
Hierna ging ik plat op de knie, Bart heeft de rest vd dag gechauffeurd, ik was nu gewond.

Hebben uiteindelijk een dag rondgetourd, was het e.e.a. afgesloten omdat de wegen slecht waren of onder water lagen.

Volgende dag naar Kakadu NP. Eerst naar Window on the Wetlands, dachten daar goed over de wetlands te kunnen kijken en vogels en andere dieren te zien, maar dat was het niet helemaal. Konden wel uitkijken maar van ver weg.

In Kakadu naar Jabiru gegaan, op de camping. Was wel wat veranderd, was een grote bistro bij en zonveld was groter en de lay-out van de camping was anders. Echt koken kon daar niet, veel muggen en ander vlieg/spring gedierte. En warm en vochtig.
volgende keer gaan wwe naar de camping van Cooinda, zag er mooier uit.
Hebben een ochtend over de yellow waters gevaren, drie krokodillen gezien! Vanuit een veilige boot. De Jabiru, grote, mooie vogel, ook gezien. Zeearend was er ook nog. Volgens onze gids hadden we een goede vaart.
Bij Nourlangierock gewandeld, aboriginal centre bekeken. Dat geloven we nu wel een heel eind, staat steeds iets anders, maar komt op hetzelfde neer.

Nog geprobeerd bij Ubirr te komen, lag 65 cm water op de weg. Lukte niet.

Hierna gingen we door naar Katherine. Op de camping was weer een oud-nederlander, deze was op vakantie vanuit Canada. Hebben we twee avonden mee gepraat.
Katherine gorge gevaren, konden alleen met 1 boottocht mee, rest kon niet ivm regenseizoen en zoutwaterkrokodillen in de rivier. Dus geen kanotocht.
We zaten in de boot met een AAT Kings bus, dat is prima. Totdat je 400 m moet lopen naar de volgende boot over stenen en los zand. Wandelstokken en moeizaam wandelende mensen, we haalden de gemiddelde leeftijd wel naar beneden.
De boottocht was mooi.
's middags weer lekker aan het zwembad gelegen.

Vanuit Katherine naar dit dorp gereden. Van hieruit kun je veel doen en zien. Maar je moet of vliegen of een 4WD hebben.
Vliegen wilden we wel, ook naar de pink diamond mine, maar dat gaat pas na 1 april, tja dan zijn we hier weg. En naar de bungles bungles kan alleen in klein vliegtuigje. Net buiten het dorp zitten de mini-bungles. Die hebben we gezien. De spectaculaire wegen zijn allemaal afgesloten, ook voor 4 WD. Wij denken dat per 1 april alles open is, dan hebben de kinderen ruim 2 weken paasvakantie. Wetseason is dan afgelopen. terwijl ze klagen dat er niet zoveel regen is, waarom dan niet nu al vliegen?
Maar we hebben gezien wat we konden zien, omgeving is mooi groen en dat ziet ook niet iedereen. We gaan morgen gauw verder richting Broome en dan zuidelijer in de hoop dat het dan weer wat aangenamer is. De warmte zijn we al een heel eind beu.

Is toch fraai he? Eerst zeuren over de regen en nu omdat het te warm is. Maar ja we hebben verer ook niks te zeiken op vakantie dus dan maar het weer.

Iedereen die nog op wintersport gaat, fijne vakantie allemaal. Geniet van de vrieskou!

De auto doet het goed, we cruisen, dus geen last van ahngende pedalen. Airco doet het ook goed, rijden 1 op 13. Benzine kost hier ongeveer 1 euro per liter. Wij vinden dat goedkoop, hier vind men het duur.

Tot vanuit Broome weer.

Groetjes Bart & Yvette

• 24 Maart 2010 - 08:47

Pauline:

Pffffff wat een hitte! Ik ben niet echt jaloers, hier is het rond de 14 graden maar zonnig. Lente!! Overal krokusjes en blaadjes die uitkomen. En paseitjes, jummmie! Zijn die daar ook?

liefs

Pauline + kids

• 24 Maart 2010 - 16:34

Marjoleine:

Ik dacht even dat je Bart gevraagd had.

Zweet ze.

• 24 Maart 2010 - 18:03

Dianne:

He Yvette en Bart!!

Wat een temperaturen wij zijn echt heel gelukkig met de 15 graden die we vandaag bereikt hebben genieten er hier volop van!

Geniet van al het moois wat je nog tegenkomt en tot snel,

Kus Dianne

• 24 Maart 2010 - 19:55

Leonie:

Bart laat Yvette niet te ver over de bruggetjes hangen om naar de krokodillen te kijken, deed ze de vorige keer wel namelijk. Roep maar niet te hard dat het te warm is in Perth si het noodweer geweest dus voor je het weet zit je weer in de regen te koekeloeren.
    groetjes leonie

• 29 Maart 2010 - 20:44