heerlijk weertje weer. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yvette - WaarBenJij.nu heerlijk weertje weer. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yvette - WaarBenJij.nu

heerlijk weertje weer.

Door: yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

03 April 2010 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

We zitten weer in heerlijk weer. Koelt 's nachts weer af, slaapzak kan weer in de tent. De fleece is zelfs weer tevoorschijn gekomen!
Het is hier tussen 26-29 graden overdag, is een stuk beter dan de 39-42, met een hoge vochtigheidsgraad.

Na Broome zijn we eerst naar Port Hedland gegaan. Is een mijnersstadje. Rijdt een stuk door maanlandschap en wat kale bergen. Erg bizar. Hebben wat zandtornado's gezien, ook bizar. Waren net de tornado-hunters. Konden zo meedoen op discovery!

We hebben hier weer heerlijk in een airco-kamer geslapen. Zaten in een backpackers voor volwassenen. Nah waren vooral mijnwerkers die hier ook logeerden.

Volgende dag zijn we door een NP naar Tom Price gereden. Was een mooie weg, veel bergen en mooie uitzichten. Naar een waterval en pool gewandeld, was toch wel het actiefste wat we de afgelopen week hebben gedaan. Nog een dingo bekeken van dichtbij, stonden overal waarschuwingsbordjes dat ze agressief konden worden, dus we vonden het niet echt gezellig dat hij langskwam. Maar het beest liep braaf door, hadden geen eten voor hem.
In Tom Price ook weer in een airco-kamer, maar tot onze verbazing koelde het zowaar wat af 's avonds. Hebben lekker buiten gezeten en bier gedronken samen met een ander kamerbewoner. 's Morgens de koeien die over de camping liepen bekeken. Staan hier overal koeien langs de weg, daardoor ook veel dooien langs de weg. Wel leuk dat ze er zijn, heb je nog iets om naar te kijken, want behalve bij het NP was het maar een saaie weg. Zeker vanuit Tom Price naar Exmouth. We hebben onderweg naar Harry Jekkers geluisterd, was leuk genoeg om de saaiheid te vergeten.

In Exmouth hadden we een mooie camping, kwamen ook veel tourtjes aan. we hadden genoeg om naar te kijken.
Hebben gesnorkeld in Turquoise Bay. Was erg mooi, net een aquarium waar je door zwemt! We hebben zelfs een rog met blauwe stipjes op zijn rug gezien, die kenden we alleen nog maar van plaatjes of een aquarium. Was erg leuk.
De tour om met de whale-shark te zwemmen hebben we niet gedaan. Was behalve de vis niet zo aanlokkelijk.

En nu zijn we al twee dagen in Carnarvon. Stadje op zich is wel aardig. Hebben gisteren de omgeving bekeken en over de one mile jetty gewandeld. Is morgen een feestelijke heropening, gaan trammetjes overheen rijden. Maar het is een oude gammele houten jetty. Maar hij is schijnbaar weer goedgekeurd, wij zien het niet. Gaan het ook niet uitproberen.

Zouden eigenlijk vandaag weer verder gaan, maar we hadden geen zin om verder te touren. Waarschijnlijk omdat we gisteren tot laat met geimmigreerde medelanders hebben zitten praten en bier drinken. WAs gezellig. Hebben ze blij gemaakt met onze appelstroop. Roggebrood met appelstroop en kaas is erg lekker. Werd ons goede vrijdag diner ipv vis, die vandaag maar op.

Morgen gaan we ons in de paasdrukte storten, de komende twee weken hebben de kinders vakantie en het is druk op de weg. We hopen dat we onze tent ergens kwijt kunnen bij shark bay en anders gaan we maar wat zuidelijker. We zien het wel, is vast wel ergens een plaatsje voor ons.

We zijn klaar voor ons paasontbijt, de chocolade-eitjes liggen in de koelkast, de paashaas kan komen!

Hele fijne pasen allemaal, succes met eieren beschilderen en zoeken. Niet stiekem kijen waar de paashaas ze verstopt!

Liefs Bart & Yvette

Groetjes Wim&Tonny

• 04 April 2010 - 14:47

Kristine:

Vrolijk Pasen!!!
    Klinkt bij jullie allemaal een stuk aangenamer dan de regen hier.
    Dikke kus

• 05 April 2010 - 06:48

Cos:

Yvette, ik snap wel dat je die whale-shark Tour niet wilde zwemmen met Bart, want hij is tot vreemde dingen instaat als hij onder water is.