PFFFF - Reisverslag uit Broome, Australië van Yvette - WaarBenJij.nu PFFFF - Reisverslag uit Broome, Australië van Yvette - WaarBenJij.nu

PFFFF

Door: yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

27 Maart 2010 | Australië, Broome

Hallo allemaal,

Wij zijn best jaloers op jullie 14 graden. En blij dat de lente eindelijk is begonnen, waren even bang ook in sneeuw thuis te komen!

Je kunt ons het beste vergelijken met een vergiet, we gieten water door onze mond naar binnen en door alle porien komt het weer naar buiten. Kenne jullie de reclame van die beddenmaker die bakken water over een bed giet? Wij kunnen dat nu ook. Zonder emmertje.

We hebben de laatste dagen niet zoveel winkels bekeken en koffie gedronken. Heel veel rondgereden met de airco aan, ergens even kijken en dan snel weer in de auto. Gelukkig is de omgeving de moeite waard om in rond te touren.

Gisteravond zonsondergang bekeken op een mooi wit strand over ee mooie groene zee. Niks mis mee en dan vergeet je even dat het warm is. Daarna in de tavern om de hoek een paar uur gezeten ons gekochte eten staat nog keurig in de koelkast. Airco gaat voor koken en je kunt hier overal prima eten.

Pauline vroeg of er hier ook paaseitjes zijn, ja dat wel. Maar die zijn gesmoltetn voor je uit de winkel bent, dus ik hoop over een paar dagen wel ergens eitjes te kunnen eten. De winnkels zijnn hier alleen maar goede vrijdag dicht en verder niets.

Er was ook gevraagd naar de timtams, die smaken nog lekker, maar 1x gekocht en in het vliegtuig. Er zijn hier ook heel veel andere lekkere koekjes van Arnoutts, misschien dat dat enkelen van jullie iets zegt?
Vegemite heb ik me niet aan gewaagd, Bart vind dat ook niet zo. Marmelade wel, ik niet.
Verder zijn de mensen aardig en is het nog laid back, no worries mate. En bij tijden zijn we sweeties, doll, love. Bart wordt soms ook doll genoemd, hij ziet er leuk uit vind ik, maar een poppetje? Nee.
Hij is naar de klapper geweest, kunnen de witte streepjes weer weggewerkt worden. Is hier ook niet zo duur, 22 dollar, reken maar uit voor de euro, ongeveer 70 ct voor 1 dollar. Ik hoef niet, ga wel weer thuis, kan ik een trouwkapsel aan laten meten. Voor alle feesten waar ik heen ga, niet mijn eigen hoor.
Niet gevraagd, niet getrouwd, niet zwanger. Voor zover ik weet.

Gaan zo nog even de bierbrouwer van Broome, waren we bijna vergeten. Net aan het zwembad gelegen.

Oh ja, we hebben honing uit Tasmanie WA ingevoerd!! OHOH dat mag niet, maar hij smaakt lekker.

Gegroet weer allemaal en lief zijn.

Bart & Yvette

• 28 Maart 2010 - 11:09

Gijs En Merel:

Hey Sweeties,

Leuke naam voor jullie!Goed te lezen dat julle zo laid back rondreizenzijn. Genieten van wat Australie te bieden heeft en heerlijk rondcruisen met de airco.Veel plezier in de Broome-bierbrouwerij. Proost alvast.
    We zijn net terug uit de sneeuw. Lekker geskied en genoten van de Swiss chocolate!

Aufwiedersehen, groetjes van Gijs en Merel

Hier wat minder,maar best OK

Groetjes Wim & Tonny

• 28 Maart 2010 - 14:07

Arnoud:

Moeten vast lekker zijn die Arnoutts. Zeker met een VBtje.

Toch wel leuk hoor om ieder keer met jullie stoere verhalen geconfronteerd te worden. Vraag me wel eens af of alles wel waar is.....zeker die zinnen rondom het trouwkapsel..

grt en geniet er van !!
    Arnoud

• 28 Maart 2010 - 14:43

Michele:

Leuk hoor nicht, je pa en ma zijn bij mijn ouders op bezoek dus meteen even naar je reisverslag gekeken. Lekker hoor 33 graden ben het weer hier meer dan zat. Geniet maar lekker en ik kijk gauw weer. Kus je michèle

• 29 Maart 2010 - 07:35

Henk:

Hey Bart en Yvette,

Mooi te horen dat jullie het naar je zin hebben, ondanks de warmte. Zal dan ook weer goed bevallen in Nederland. Hier alles okay, ben flink aan het werk op de boot maar schiet niet op.

Groetjes
    Henk

• 29 Maart 2010 - 20:33

Cos:

Bart, doe daar nou eens iets aan!